OCIJENI

Što sve radi grafički studio - RD DIGITAL

Objavljeno: 12.11.2020. 10:55

RD DIGITAL grafički je studio sa sjedištem u Zagrebu. Ovaj grafički studio poznat je po svojoj kvalitetnoj i brzoj usluzi te različitim uslugama koje nude. A kako točno funkcionira njihov rad i što sve točno rade, možete otkriti u intervjuu s Daliborom Brkićem.

1. Koliko dugo se bavite ovim poslom?
Ovim poslom bavim se 18 godina. Krenuo sam solo od malog ureda u stanu, računala i jednog color printera A3 formata.

2. Kako ste došli na ideju pokretanja grafičkog studija?
Radio sam jedno vrlo kratko vrijeme u tiskari koja je bila pred zatvaranjem te mi se svidio posao. Napomenuo bih da nisam imao nikakvog iskustva i tek nakon toga krenuo sam u Algebru na edukaciju, prvo grafički dizajn te naposljetku za specijalistu stolnog izdavalaštva (DTP).

3. Koje su sve i najčešće usluge koje nudite?

Najčešće nudimo uslugu grafičke pripreme (DTP), dizajna te digitalnog tiska u malom i velikom formatu u kratkim rokovima, to nam je specijalnost. U ponudi se nalaze i montaže isprintanih i gotovih naljepnica, natpisa te display sustava. Nudimo također i uslugu offset tiska u nešto većim nakladama. Teško je nabrojati sve usluge jer nudimo zaista širok asortiman tiskanih proizvoda. S obzirom na širinu asortimana, napomenuo bih da nam je jedna od specijalnosti i akcije pojedinih trgovina i brandova diljem Hrvatske i u nekim susjednim zemljama. To su proizvodi tipa plakata i raznih vrsta naljepnica, kartica, brošura, letaka, itd., koje izrađujemo te zatim organiziramo distribuciju.

4. Možete li nam opisati proces grafičkog oblikovanja, odnosno dizajna?
Kako se tvrtka razvijala, mi smo sve više prelazili u DTP (Desktop Publishing) i grafičku pripremu što znači da smo se specijalizirali tehnički odraditi, prilagoditi i otisnuti dizajn koji je netko drugi osmislio. Ušli smo u tu problematiku jer je vrlo kompleksna i zanimljiva te dosta dizajnera ne zna kako bi i u kojoj tehnici izvelo neki vizual. U postocima, vlastitog grafičkog dizajna na otisnutim proizvodima imamo između 10 i 20%. Smatram da je sami grafički dizajn u Hrvatskoj podcijenjen, a i priličan broj dizajnera ne poznaje tehničku problematiku.

5. Kako funkcionira kreiranje vizualnog identiteta?
Kreće od prvog susreta s klijentom te slušanjem njegovih želja, potreba i eventualnih ideja. Zatim se sve to skupa objedini te se postavi projektni zadatak koji se klijentu prezentira. Ide se s nekoliko idejnih rješenja i nakon odabranog smjera i vizuala kreće se u njegovu finalnu razradu. Tu pokušavamo ići do svih detalja potrebnih za tisak u različitim tehnikama i vrstama. Ovisno o projektnom zadatku, opsegu posla te željama i potrebama klijenta, na kraju se izrađuje knjiga grafičkih standarda.

6. Zašto je kreiranje vizualnog identiteta važno? Što sve utječe na kreiranje vizualnog identiteta?
Kreiranje vizualnog identiteta je važno za svaku tvrtku, neovisno o njenoj veličini. Ovisno o veličini postavljaju se standardi i opseg kreiranja. Na samo kreiranje uvelike utječe i sam naručitelj odnosno njegovi pogledi i stavovi. Ne prihvaća svatko svašta. Najveća je problematika spojiti želje klijenta sa pogledima dizajnera. Klijenti ponekad ne shvaćaju bit stvari i potrebno je duže vrijeme da nešto prihvate. Uglavnom, obostrani klik je vrlo bitan. Neki put to dođe brzo, neki put se dugo čeka. Najbitnije od svega da na kraju obje strane budu zadovoljne. Tome i težimo.

7. Koliko vam vremenski treba da tiskate određene materijale?
Ovisno o vrsti, nakladi, doradi materijala te o samom klijentu. Za stalne klijente, ako smo u mogućnosti, možemo određene stvari napraviti i isti dan. Što se digitalnog tiska tiče, ovisno o vrsti dorade, vrijeme potrebno za tisak je nekih 1-3 dana. Za veće naklade i kompleksnije stvari može potrajati i 7 do 10 dana.

8. Što sve tiskate u vašem studiju?
Posjetnice, memorandume, kuverte, pozivnice, zahvalnice, letke, naljepnice, knjige, brošure, deklaracije, etikete, plakate, reklamne natpise, display sustave (RollUp, PopUp,…), prozorsku grafiku, ambalaža manjih gabarita-veličina, konturno izrezujemo folije, plastificiramo, kaširamo, radimo personalizaciju i numeraciju te još puno puno toga.

9. Što smatrate najvećim izazovom u ovom poslu?
Svaka nova stvar  odnosno vrsta tiskovnog materijala je novi izazov. Volimo izazove.

10. Na koji projekt ste najponosniji? Koji projekt vam je najdraži?
Teško je izdvojiti neki poseban projekt, radimo na više njih i to godinama na obostrano zadovoljstvo nas i klijenata. Najdraži i najteži projekt nam je bio postavljanje reklama na jedan trgovački centar u inozemstvu. Bio je zahtjevan, vremenski i logistički. Odradili smo ga kvalitetno i u roku. Isto tako smo jako ponosni na male najobičnije naljepnice za lokalnu slastičarnicu te smo jako uživali jedući njihove prefine kolače.

11. Želite li nešto dodati za kraj?
Budućnost je u novim tehnologijama. Pratimo ih redovno i pokušavamo ići u korak sa vremenom. Digitalni tisak, male i srednje naklade, brza izrada,…to su naši aduti.

OCIJENI