OCIJENI

INTERNET marketing - Rječnik pojmova

CPC (Cost per click, cijena po kliku)
Zakup u kojem oglašivač plaća samo klikove na svoj banner.

CPI (Cost per impression) ili CPP (Cijena po prikazu)
Trošak oglašavanja na temelju broja prikazanih oglasa.

CPA (Cost per action)
Zakup oglasa gdje oglašivač plaća isključivo za unaprijed definirane željene akcije korisnika kojemu je prikazan banner.

BR (Bounce Rate)
Postotak posjeta stranici kod kojih je korisnik otišao nakon prve učitane stranice I bez dodatne interakcije.

CTR (Click Through Rate)
Pokazatelj uspješnosti oglašavanja na internetu. Odnos ukupnog broja klikova I ukupnog broja prikaza oglasa u određenom vremenskom periodu.

CPT (Cost per Thousand)
Cijena za 1.000 kontakata. Koristi se za usporedbu cjenovne efikasnosti različitih medija ili medija na različitim tržitima. Baza jednog od modela zakupa oglasnog prostora na webu. Naziva se još I CPM (Cost per Mille)

TP (Touch point)
Točka interakcije branda I potrošača. Ne odnosi se isključivo na medijsku komunikaciju.

TG (Target group)
Ciljana populacija određenog brenda/medija. Uobičajeno definirana demografskim varijablama.

ER (Effective Reach)
Učinkoviti doseg – broj osoba koje su bile izložene poruci željeni broj puta.

RCH (Reach)
Doseg – broj osoba koje su bile izložene određenoj poruci. U praksi se često prikazuje kao postotak ciljne skupine.

YOY (Year on Year)
Usporedba s istim periodom prošle godine

Web site/stranica
Web site ili web stranica je skup web stranica s nekom temom. (npr. O nama, o proizvodu, web shop, novosti I sl.)

Ad banner/Banner
Podrazumjeva oglašavačku traku, odnosno grafičku sliku, animaciju ili drugi grafičko/tekstualni objekt koji se upotrebljava kao oglas.

Statični banner
Oglasna traka na kojoj je ispisana statična poruka oglašivača.

Animirani banner
Oglas koji se sastoji od niza sličica koje se izmjenjuju, dojam pokreta – animacija.

Animirani gif
Grafika izrađena tehnologijom bitmapiranih sličica.

Flash animacija
Animacija izrađen tehnologijom vektorske grafike u programu Flash.

HTML banner
Oglas u obliku bannera koji u sebi sadrži mogućnost odabira pojedinih opcija, ili upisivanja određenih podataka, kao u malom formularu.

Pop-up prozor
Oglas koji iskače u posebnom prozoru unutar neke web stranice.

Ad click (Klik na oglas)
Mjerenje akcija koje korisnik "klikom" na oglasni element preusmjerava na drugu web lokaciju, okvir ili stranicu unutar oglasa.

Click throughs (klik kroz)
Klikom na oglas korisnika se preusmjerava na ciljnu web stranicu.

RON (Run of Network)
Raspored Internet oglašavanja čime oglasna mreža pozicionira oglase diljem portala koje zastupa, ovisno o raspoloživom inventaru (slobodnom oglasnom prostoru). Oglašivač se obično odriče najboljeg pozicioniranja u zamjenu za veći broj oglasa po nižoj cijeni.

CMS (content management system)
Sustav koji omogućuje lako upravljanje sadržajima web-stranica.
CMS sustavi omogućuju korisnicima bez velikog informatičkog ili programerskog iskustva da na svoje web-stranice  lako dodavaju, brišu, mijenjaju tekstove, slike, videa itd.

CRO (conversion rate optimization)
Metoda kojom se poboljšava poželjno djelovanje posjetitelja (kupnja proizvoda, pretplata na newsletter i sl.) na web-stranici. Ako na vašu web-stranicu mjesečno dođe 100.000 posjetitelja, no od njih 100.000 samo 100 nešto kupi, onda vam je conversion rate jako nizak, tj. 0,001%. CRO uzima u obzir složenu analitiku web-sitea, statistiku posjeta i slično (bounce rate, exit rate, average time on site…) te identificira slabe točke koje treba optimizirati kako bi se dobio željeni rezultat.

PPC (pay per click)
Marketing kojim oglašivači plaćaju samo kad netko zaista klikne na njihov oglas, a ne plaćaju samo pojavljivanje oglasa.

ROI (return on investment)
Označava stopu povrata na uložena sredstva.

SEM (search internet marketing)
Marketing koji promovira web-stranice oglašivača kroz pojačanu vidljivost na internetskim pretraživačima kao npr. Google.

SEO (search engine optimization)
Metoda kojom se postiže da vaša web-stranica bude što bolje rangirana u rezultatima pretraživanja Googlea ili drugih tražilica bez da morate plaćati oglašavanje.

SERP(search engine results pages)
Termin koji se odnosi na rezultate pretraživanja u tražilicama tipa Google, Bing, Yandex itd. Ključni element online uspjeha.

OCIJENI