OCIJENI

Utjecaj koronavirusa na globalno poslovanje

Objavljeno: 4.3.2020. 13:37

Izbijanje COVID-19 naglašava pukotine u globalnom povjerenju, zamke globalne međuovisnosti i izazov za globalno upravljanje. Epidemije predstavljaju poslovni rizik te pojačavaju ranjivost poslovanja. U dijelovima svijeta gdje bude potrebna jača politička kontrola zbog virusa, poduzeća i korporacije biti će kratkoročno oštećene, no dugoročno gledano smatra se da neće doći do velikih nazadovanja. Međutim, ograničenja koja su stavljena na putovanja te konstante karantene utječu na stotine milijuna ljudi. Kineske tvornice ostale su bez radne snage i dijelova, poremetivši just-in-time opskrbu i aktivirale upozorenja o prodaji u tehnološkoj, automobilskoj, farmaceutskoj te u industriji robe široke potrošnje. Cijene robe su se smanjile kao odgovor na pad kineske potrošnje sirovina, a proizvođači razmišljaju o smanjenju proizvodnje. Već spomenuta prekinutost mobilnosti i rada dovodi do značajnog pada kineske potrošnje čime se pritišću multinacionalne kompanije u nekoliko sektora, uključujući zrakoplovstvo, obrazovanje u inozemstvu, infrastrukturu, turizam, ugostiteljstvo, zabavu, elektroniku te robu široke potrošnje i luksuznu robu.
Velike globalne korporacije ostaju bez dijelova materijala i/ili gotovih proizvoda koji se uvoze iz Kine čime se nagovještava manjak gotovih proizvoda u svim dijelovima svijeta. Javnost čeka odgovor mnogih korporacija na koji način će zaštititi poslovanje poduzeća i nastojati zaustaviti pad proizvodnje. Uz sve navedeno, pretpostavlja se da će kineski BDP-a usporiti samo za 0,5 postotnih bodova ove godine, uzimajući barem 0,1 postotni bod od rasta globalnog BDP-A. Navedeno padanje uzet će danak na tržišta koja ovise o Kini - bilo da je riječ trgovini,
turizmu ili ulaganju.

OCIJENI