OCIJENI

Sve što trebate znati o analizi mokraće: dijagnostički alat za zdravlje bubrega

Objavljeno: 8.6.2024. 16:32

Analiza mokraće je jedan od najvažnijih dijagnostičkih alata u medicini, posebno kada se radi o procjeni zdravlja bubrega. Ovaj jednostavan, neinvazivan test može otkriti mnoge zdravstvene probleme i pomoći u ranoj dijagnostici i liječenju bolesti. MEDICINSKO BIOKEMIJSKI LABORATORIJ SUZANA LJUBEJ, mag.med.biochem, spec. u Zagrebu nudi vrhunske usluge analize mokraće, a u nastavku donosimo sve što trebate znati o ovom dijagnostičkom alatu.

Što je analiza mokraće?

Analiza mokraće (urin) je laboratorijski test koji se koristi za procjenu različitih komponenti mokraće. Ovaj test može uključivati fizikalnu, kemijsku i mikroskopsku analizu. Fizikalna analiza procjenjuje boju, bistrinu i miris mokraće, kemijska analiza otkriva prisutnost određenih tvari poput proteina, glukoze, ketona i pH vrijednosti, dok mikroskopska analiza traži prisutnost stanica, kristala, bakterija i drugih mikroskopskih komponenti.

Zašto je analiza mokraće važna?

Analiza mokraće igra ključnu ulogu u dijagnostici i praćenju različitih zdravstvenih stanja, uključujući:

1. Bolesti bubrega: Analiza može otkriti rane znakove bolesti bubrega, poput prisutnosti proteina (proteinurija) ili krvi (hematurija) u mokraći.

2. Infekcije mokraćnog sustava: Povećan broj bijelih krvnih stanica i bakterija u mokraći može ukazivati na infekciju mokraćnog sustava.

3. Dijabetes: Prisutnost glukoze ili ketona u mokraći može biti znak dijabetesa ili loše kontrolirane šećerne bolesti.

4. Bolesti jetre i žuči: Promjene u boji i sastavu mokraće mogu ukazivati na probleme s jetrom ili žuči.

5. Dehidracija: Koncentrirana mokraća tamne boje može biti znak dehidracije.

Kako se pripremiti za analizu mokraće?

Za analizu mokraće obično nije potrebna posebna priprema, no važno je slijediti upute koje vam daje vaš liječnik ili laboratorij. Evo nekoliko općih savjeta:

1. Prikupljanje uzorka: Mokraća se obično prikuplja u čistu, sterilnu posudu. Najbolje je koristiti prvi jutarnji urin jer je tada najkoncentriraniji.

2. Higijena: Prije prikupljanja uzorka, operite ruke i genitalno područje kako biste smanjili mogućnost kontaminacije.

3. Pravilno prikupljanje: Pustite mali dio mokraće da iscuri prije nego što započnete prikupljanje uzorka (tzv. srednji mlaz).

Što očekivati od analize mokraće?

Rezultati analize mokraće mogu pružiti mnogo informacija o vašem zdravlju. Važno je razgovarati s vašim liječnikom ili specijalistom u laboratoriju kako biste pravilno razumjeli rezultate. Neki od uobičajenih nalaza uključuju:

1. Proteini: Normalno se ne nalaze u mokraći. Njihova prisutnost može ukazivati na bolest bubrega.

2. Glukoza: Normalno se ne nalazi u mokraći. Prisutnost može ukazivati na dijabetes.

3. Krv: Prisutnost krvi u mokraći može ukazivati na infekcije, kamenje u bubrezima ili druge bolesti.

4. Leukociti: Povećan broj može ukazivati na infekciju mokraćnog sustava.

5. pH vrijednost: Normalna pH vrijednost mokraće je blago kisela, ali može varirati ovisno o prehrani i zdravstvenom stanju.

Analiza mokraće je jednostavan, ali vrlo važan dijagnostički alat koji može otkriti mnoge zdravstvene probleme i pomoći u njihovom ranom liječenju. Redovite kontrole i analize mogu značajno doprinijeti očuvanju zdravlja vaših bubrega i cjelokupnog zdravlja.

Za stručne analize mokraće i ostale medicinsko-biokemijske usluge, posjetite MEDICINSKO BIOKEMIJSKI LABORATORIJ SUZANA LJUBEJ, mag.med.biochem, spec. u Zagrebu. Njihov tim iskusnih stručnjaka osigurat će vam precizne i pouzdane rezultate, te vam pružiti sve potrebne informacije i savjete za očuvanje vašeg zdravlja.

Za dodatne informacije i narudžbe, kontaktirajte MEDICINSKO BIOKEMIJSKI LABORATORIJ SUZANA LJUBEJ i osigurajte kvalitetnu zdravstvenu skrb za vas i vašu obitelj.

OCIJENI