OCIJENI

Od retro do modernog: evo kako su neonske reklame evoluirale

Objavljeno: 10.5.2023. 9:56

U današnjem ubrzanom svijetu tehnologije i dizajna, neonske reklame ostaju jedan od najupečatljivijih načina privlačenja pažnje. Od svojih skromnih početaka u ranom 20. stoljeću do sofisticiranih LED rješenja koja danas krase naše gradove, neonske reklame su prošle kroz značajnu evoluciju u svom dugom postojanju. U ovom ćemo članku istražiti povijest i razvoj neonskih reklama, ističući ključne prekretnice koje su oblikovale ovaj fascinantni oblik oglašavanja.

Kako su neonske reklame evoluirale?

Neonske reklame su dio urbanih pejzaža širom svijeta. Ove svjetleće reklame su postale simbol noćnog života, a danas su popularne ne samo u barovima i klubovima, već se koriste i u trgovinama, restoranima i drugim komercijalnim prostorima.

Rani dani svjetlećih reklama i njihova evolucija

Prve neonske reklame su se pojavile krajem 19. stoljeća, a bile su jednostavne i prilično skupe. Početkom 20. stoljeća , proizvodnja neonskih cijevi je postala pristupačnija, a reklame su postale sve popularnije. Međutim, neonske reklame su tada bile prilično ograničene u smislu dizajna i boja, jer je bilo teško proizvesti nijanse drugih boja osim crvene, plave i bele.

Neonski vrhunac

Tijekom 1920-ih i 1930-ih, neonske reklame su doživjele procvat u Sjedinjenim Američkim Državama. Bile su popularne u oblastima zabave, poput kina i kasina, a koristile su se i u reklamne svrhe trgovina. Ove reklame su se uglavnom sastojale od jednostavnih slova i simbola u osnovnim bojama.

Neonske reklame osvajaju europske ulice i gradski prijevoz

Tijekom 1940-ih, neonske reklame su postale sve popularnije u Europi, posebno u Velikoj Britaniji, gdje su se koristile u reklamne svrhe u trgovine i na javnom prijevozu. Također su se pojavile reklame sa slovima u stilu art dekora.

Razigrane neonske reklame 1950-ih i 1960-ih

Tijekom 1950-ih i 1960-ih, neonske reklame su se prilagodile novim trendovima i modama. Postale su popularne reklame s natpisima u stilu "gothic", "script" i "bubble" slova. Također su se pojavile reklame s višebojnim slovima i animirane reklame, koje su se pokretale i mijenjale boje.

Od trgovina do tržnih centara

Tijekom 1970-ih i 1980-ih, neonske reklame su postale još popularnije. Koristile su se u različitim vrstama prostora, od malih trgovina do velikih tržnih centara. Tada su se pojavile i reklame s neonskim likovima i simbolima, kao što su srca, zvijezde i strelice.

Neonski minimalizam

Tijekom 1990-ih i 2000-ih, neonske reklame su se prilagodile novim trendovima u dizajnu i reklamiranju. Postale su popularne reklame s modernim i minimalističkim dizajnom, kao i reklame s digitalnim prikazom i animiranim efektima.

Neonske reklame i dalje ostaju popularne i često se koriste u reklamne svrhe. Međutim, sada se sve više pažnje posvećuje njihovoj održivosti i ekološkoj svesti. Neke kompanije su počele koristiti LED rasvjetu umjesto neonskih cijevi, što je efikasnije i manje štetno. 

Može  se reći da su neonske reklame evoluirale od jednostavnih slova i simbola do modernih i inovativnih oblika reklamiranja. U današnje vrijeme, kompanije poput Goart dizajn-a prate trendove i koriste napredne tehnologije kako bi pružili svojim klijentima najbolje moguće usluge u oblasti svjetlećih reklama, izrade 3D slova, oslikavanja vozila i LCD displeja. Goart dizajn nalazi se na adresi Maksimirsko naselje IV – 31 u Zagrebu, a na njihovoj stranici možete pronaći sve dodatne informacije o uslugama koje nude.


OCIJENI