OCIJENI

Što ako ne promijenite ulje na vašem autu na vrijeme?

Objavljeno: 8.3.2021. 11:51

Redovna izmjena motornog ulja vrlo je bitna stavka kada je riječ o brizi o vašem limenom ljubimcu. Izmjena motornog ulja posebno je važna za vlasnike novih vozila koji ulje moraju zamijeniti na vrijeme te koristiti propisane proizvode, jer bi u protivnom mogli izgubiti garanciju.

Motorno ulje je tekućina koja omogućuje ispravan rad motora. Primjena motornog ulja prema preporučenim parametrima ima znatan utjecaj na kvalitetu i trajnost motora.


 
Motorno ulje se u motorima širi pomoću protočnog sustava podmazivanja pod pritiskom. Ulje se prenosi zahvaljujući tlačnoj pumpi, a do kartera ulje se vraća natrag pomoću povratne pumpe. Isto tako, u sustavu se primjenjuje filter ulja koji uklanja onečišćenja, a vrlo često i hladnjak ulja. Ulje se unutar motora kreće uljnim kanalima pomoću cijevi kojima, također, pristiže do turbopunjača. Osim toga, ulje izvršava funkciju u mehanizmima varijabilnih sustava razvodnog ventila.

Važno je napomenuti kako sustav podmazivanja mora osigurati odgovarajući tlak ulja, kako bi se omogućila njegova distribucija.

Motorno ulje ima važnu zadaću unutar motora, a neke od tih zadaća su:

  • Podmazivanje i smanjenje trenja između metalnih elemenata
  • Preuzimanje topline s tih elemenata motora, koji ne mogu dati prekomjernu toplinu za rashladnu tekućinu
  • Brtvljenje klipnih cilindara i prstenova
  • Otklanjanje nečistoća, poput taloga i ostataka istrošenog materijala, iz motora do filtera ulja
  • Zaštita vanjskih, metalnih elemenata i komponenti motora od korozije
  • Isključivanje rada motora kako bi se smanjilo trenje i pokrivanje radnih dijelova i onih koji ne rade, zaštitnim uljnim filmom.
Ako se ulje ne promijeni na vrijeme, motor vašeg vozila može imati mnogo problema. Najčešći je problem što će dijelovi motora početi zagrijavati. To može dovesti do toga da motor radi manje učinkovito, a kako vrijeme prolazi, može doći do iskrivljenja i trošenja dijelova motora. Nedostatak podmazivanja između ovih dijelova također će pridonijeti tim problemima.

U konačnici, ako se ulje ne promijeni, cijeli motor će se ugasiti i morat će ga zamijeniti. Takva vrsta popravka je izrazito skupa i vrlo često neisplativa.
Uštede na izmjeni ulja su minimalne u odnosu na troškove koji mogu nastati kao posljedica ne mijenjanja motornog ulja.

Popravci oštećenih ležišta, istrošenih klipova i cilindara, uništenih turbopunjača, oštećenog mehanizma razvoda vrlo su skupi, a mogu nastati kao posljedica neadekvatnog mijenjanja ulja ili korištenja istrošenog ulja u automobilu.
 

Motorno ulje je tijekom korištenja podložno trošenju. Stoga je jednako važno dopunjavanje razine ulja, jer njegov nedostatak dovodi do ubrzanog trošenja, a u najgorem slučaju može uzrokovati uništavanja motora. Teoretski, preporučuje se redovita kontrola razine ulja svakih 1 000 km. Međutim, najbolje je to raditi češće, jednom tjedno.

Većina mehaničara smatra, da je 20 000 prijeđenih km krajnja granica pri kojoj motorno ulje gubi svoja svojstva. Pravovremena izmjena motornog ulja zajedno s filterom, preporučuje se svakih 15 tisuća km. Zajedno s brigom o rashladnom sustavu, izmjenom svjećica i filtera, izmjena ulja smanjuje mogućnost kvara i produljuje život motora i njegovih komponenti.

Iako posljedice neredovitog mijenjanja motornog ulja zvuče zastrašujuće, navedeni problemi mogu se vrlo lako otkloniti redovitim mijenjanjem motornog ulja.
Izmjenu motornog ulja najbolje je prepustiti stručnjacima poput onih u AS BARBIĆ d.o.o. koji će s lakoćom izmijeniti ulje i filtere. Također, prilikom izmjene ulja provjerit će zabrtvljenost kartera ulja i zamijeniti brtvu čepa kartera. Još jedan od razloga zašto promjenu ulja prepustiti stručnjacima je taj što je trošak zamjene ulja u autoservisu u AS BARBIĆ d.o.o  vrlo nizak, a donosi brojne pogodnosti poput uštede vremena i sigurnosti u ispravnost vašeg limenog ljubimca. Također, u autoservisu AS BARBIĆ odradit će vam i dekarbonizaciju motora po vrlo kompetitivnim cijenama. Samo ih nazovite!

Foto: Freepik

OCIJENI