OCIJENI

Što je sve potrebno kako biste osnovali firmu u Hrvatskoj?

Objavljeno: 3.3.2023. 14:13

U Hrvatskoj, kao i u većini zemalja, osnivanje firme zahtijeva nekoliko koraka i pripremu. U ovom članku ćemo raspraviti sve potrebne korake i dokumente koje trebate imati kako biste uspješno osnovali firmu u Hrvatskoj.

1.      Odaberite oblik poduzeća

Prvi korak u osnivanju firme u Hrvatskoj je odabir oblika poduzeća koji najbolje odgovara vašim potrebama. Mogućnosti uključuju društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.), jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.), obrt, trgovačko društvo (d.d.), javno trgovačko društvo (j.t.d.) i drugo.

2.      Izradite poslovni plan

Nakon što odaberete oblik poduzeća, potrebno je izraditi poslovni plan. To će vam pomoći da se usredotočite na vaše ciljeve, analizirate tržište i odredite vaše financijske potrebe.

3.      Registrirajte vašu tvrtku

Kada imate poslovni plan i odabrali ste oblik poduzeća, vrijeme je da registrirate vašu tvrtku. To se može obaviti online putem ili uz pomoć javnog bilježnika.

4.      Zatražite NKD (Nacionalnu klasifikaciju djelatnosti)

Nakon toga morate zatražiti NKD od Zavoda za statistiku. U izabranoj poslovnoj  banci, gdje ste ranije na privremeni račun uplatili temeljni  kapital, otvarate poslovni račun. Tada banka prosljeđuje  temeljni kapital  na poslovni račun tvrtke.

Preporuka je izraditi pečat:  Pečat nije potreban prilikom otvaranja tvrtke, ali poštu u poštanskom uredu ne možete preuzeti bez pečata.

5.      Zaputite se do knjigovođe

Kada imate sve prethodno navedeno, odlazite u izabrani knjigovodstveni ured.

U računovodstvenom uredu dajete punomoć računovodstvu za e-poreznu, e-mirovinsko i e-zdravstveno, kako bi oni umjesto vas odradili sve potrebne prijave (Porezna uprava, HZMO i HZZO).

Vrlo važno je znati da svaki poslovni subjekt mora imati ugovor o najmu poslovnog prostora (osim taksi prijevoza i njemu sličnih djelatnosti).

Tada odlučujete želite li biti u sustavu PDV-a.

6.      Započnite s poslovanjem

Nakon što obavite sve prethodne korake, možete započeti s poslovanjem.

Ako vam sve ovo zvuči previše komplicirano, možete se odlučiti za pomoć računovodstvenog servisa koji će vam pomoći u postupku registracije i pružiti savjetovanje u vezi s porezima, plaćanjem doprinosa i drugim pitanjima vezanim uz poslovanje. Uz računovodstveni servis koji radi s malim i srednjim poduzetnicima, možete se fokusirati na svoje poslovanje, a istovremeno biti mirni kad se radi o administrativnim pitanjima. Računovodstveni servis Luxor usluge nudi profesionalne usluge koje uključuju vođenje poslovnih knjiga, izradu financijskih izvještaja i poreznih prijava, savjetovanje o porezima i financijama te prilagođene usluge za vaše poslovanje.

Uz njihovu pomoć, možete se usredotočiti na rast vašeg poslovanja i postizanje poslovnih ciljeva. Kontaktirajte ih i saznajte kako vam mogu pomoći u vođenju vašeg poslovanja.

OCIJENI