Autentičnost na prvom mjestu

Nezakonita trgovina umjetninama ili tzv.”crno tržište” razvilo se u organizirani beskrupulozan biznis i u našoj zemlji. Krivotvoritelji pomno prate pomodne zahtjeve tržišta i izradu falsifikata prilagođavaju potražnji dobrostojećih, ali lakovjernih kupaca. Najčešće se u Hrvatskoj falsificiraju slikari s kraja 19. pa sve do sredine 20.stoljeća , ali u tome ne ostaju zakinuti niti živući autori.  

Neorganiziranost trgovaca umjetninama, nedovoljna edukacija i ukazivanje na taj problem u školama, usavršavanje tehnologije tiskanja na različitim materijalima te nepotpuna zakonska regulativa omogućava sve širi spektar malverzacija i prijevara.
Certifikati o vjerodostojnosti koje najčešće izdaju povjesničari umjetnosti, također se ponekad koriste za prijevaru kupaca. Osim što ih neki izdaju neovlašteno i neodgovorno (na temelju fotografije djela), zabilježeni su i slučajevi digitalnog prerađivanja uvjerenja, kao i falsificiranja potpisa stručnjaka na certifikatima.
Potpuna provjera autentičnosti djela može trajati tjednima, pa i mjesecima, za što je potrebno odvojiti pozamašnu svotu novca te se ona rijetko prakticira.

             
U posljednjih nekoliko godina, posebno je u porastu falsificiranje grafika. Razlog je što se zbog njihove niže cijene (u odnosu na originale) kupcu ne isplati tražiti obimna vještačenja. Napredak tehnologije omogućio izradu sve kvalitetnijih falsifikata u tom području. Zbog njihove niže cijene (u odnosu na originale) za njih oduvijek postoji veliki interes. Nekad se u tu svrhu originalni potpisi autora skeniraju i tiskaju na grafički list, a nekad se za određeni iznos unajmljuju pojedinci koji vješto oponašaju autentični potpis. Kada se grafika izloži uramljena pod staklom, vrlo je teško razlikovati radi li se o tiskanom potpisu ili potpisu olovkom, odnosno je li riječ o “pravoj” ili lažnoj grafici. Osim što se takve “jeftinije” umjetnine sve više nude po sajmovima i raznim manifestacijama, nerijetko ih se može naći i u galerijama sa dužim stažom. Internetska prodaja (posebno sa web stranica bez adrese), kao i radio i TV aukcije sve su češće način distribucije takvih radova.

No, nije sve tako crno kao što se čini bez obzira na količinu problema s kojima se nosi ova djelatnost. Postoje pozitivni primjeri galerista koji svojim zalaganjem i samoorganizacijom rješavaju ovakve probleme bez uplitanja državnih institucija.
Jedna takva galerija je A.L.M., osnovana 1991. godine u Zagrebu, koja se od svoga početka bavi aktivnom promocijom i prodajom umjetnina provjerenog podrijetla, čemu ide u prilog i činjenica da se vlasnik galerije oslanja na izravno dobavljanje umjetnina od samih autora.
Zato, ukoliko ste gladni umjetnosti, ali se bojite malverzacija, A.L.M. galerija svojom dugom tradicijom poslovanja direktno s umjetnicima stoji vam na raspolaganju.

A.L.M. galerija, svoje umjetnine trenutno izlaže i prodaje u suradnji s više od 20 galerija širom Hrvatske što je još jedna garancija pouzdanosti i kvalitete.