OCIJENI

Martinje prije Martinja

Objavljeno: 18.9.2018. 9:28

MARTINJE PRIJE MARTINJA !

DOK VINARI U NIKAD RANIJOJ BERBI GROŽĐA 2018.G. PUNE PODRUME PLODOVIMA SVOGA RADA I VESELE SE MARTINJU PRIJE MARTINJA POSTAVLJA SE PITANJE KAKO ISKORISTITI KULT TRŽIŠNOG POTENCIJALA MLADIH VINA.

Pitko, lagano, nježno crvene boje…., proizvedeno postupkom karbonske maceracije svjetski slavno mlado vino Beaujolais iz francuske Burgundije od davne 1951.g. osvojilo je svijet dok su sličnim stilom Austrijski vinari proizvodnjom mladih vina od bazične bijele vinske sorte Chasselas blanc uzdigli trend pijenja mladih svježih vina ( Junker wine ) popraćen jesenskim gastro kultom kobasicama i marunima. https://www.jutarnji.hr/vijesti/klinka-vino-za-lolite/2870414/

Naslovom teksta „Klinka-vino-za-lolite“ 2009 g. vinski i gastro kritičar Davor Butković 2009. godine opisao je tada hrabar iskorak vinara Davora Zdjelarevića u njegovoj inspirativnoj vinskoj kreaciji mladih sviježih vina kojom je upravo on potaknuo razvoj ove specifične tržišne niša. Napose upravo imenom Klink@ vinar Zdjelarević obratio se jednoj novoj tržišnoj populaciji izazvavši i malu kontraverzu komunikacije vina ( alkohola ? ) prema mlađoj generaciji. Time je osim dobro poznatog nam mladog vina Portugisca hrvatska otvorila novu tržišnu nišu koju je osim vina Klink@ nedugo poslije slijedila i vinarija Agrolaguna serijom mladih vina ( Lakoća postojanja u Istri )



Činjenica da su mlada vina primarno voćno cvjetnog karaktera i kao takva zanosna svim ljubiteljima vina a time logično dopadljiva i mlađoj ( punoljetnoj ) generaciji, ide u prilog razumijevanju daljnjeg potrebitog uzdizanja kulture vina u vinskoj zemlji kao što je hrvatska.

I dok se u susjednoj nam Sloveniji u procesu poticanja vinske kulture na institucijalnom nivou i na vremenu primjereni način izdaju brošure „ Vino v družbi mladih“ autora Zdenka Rajhera i Janeza Vračera, kojim se mladima u cilju edukacije uzdiže svijest o važnosti vinske tradicije u hrvatskoj objektivno još uvijek ne dovoljno pridajemo važnosti tome.

Nastavno tome uz činjenicu da često zatvaramo oči uz sveprisutne trendove porasta konzumacije brojnih opijata ( žestokih alkohola i raznih oblika droga ) kod mlađe populacije postavlja se pitanje opće društvene institucionalne ne odgovornosti za ublažavanje tih trendova ujedno i razumijevanju i odgovornosti u širenju kulture najzdravijeg nam pića ( opijata ? )  Vina.


Ponuda vina namijenjenog mladima, kažu, potpuno je drugačija od agresivnih kampanja kakvima se u nas reklamira pivo, gdje se čvrsto stisnuta boca u ruci pokušava nametnuti kao simbol zajedništva, pripadnosti kolektivitetu i općeprihvaćenim, poželjnim društvenim vrijednostima. Nije li bolje, kaže gospođa Višnja Zdjelarević, približiti mladima kulturu pijenja vina, naučiti ih ponešto o stoljetnoj tradiciji i plemenitosti njegove proizvodnje i običajima vezanim uz to. Naravno, dodat će, uvijek je stvar u količini, a upravo to mladi će shvatiti približi li im se kultura pijenja vina.
Zaključno, vjerujemo da kreativne već etablirane vinske inspiracije vinara Davora Zdjelarevića i vina Klink@ barem u ovoj obilatoj berbi 2018.g. mogu potaknuti i druge vinare da bolje iskoriste tržišni potencijal kategorije mladih - svježih vina.

OCIJENI