OCIJENI

Kupovina ili najam poslovnih prostor - prednosti i nedostaci

Objavljeno: 17.9.2019. 13:15

Trošak uredskog prostora predstavlja veliki trošak za bilo koji posao, posebno za mala poduzeća s ograničenim financijskim sredstvima. Morate razmotriti prednosti i nedostatke najma u odnosu na kupovinu uredskog prostora s obzirom na vašu financijsku situaciju.

Najam uredskog prostora popularna je opcija za vlasnike malih poduzeća kojima nedostaje kapital za polog potreban za kupnju uredskog prostora. Ustvari, jedna od glavnih prednosti najma u odnosu na kupovinu je ta što ne zahtijeva velike troškove unaprijed. Kapital koji se ne troši na uredski prostor umjesto toga može biti posvećen rastu vašeg malog poduzeća bilo zapošljavanjem dodatnih zaposlenika ili oglašavanjem i marketingom. Najam je također vaš najbolji izbor ako još niste pronašli idealnu lokaciju za svoju tvrtku i možda želite preseliti u roku od godinu ili dvije.



Najam vam može omogućiti osiguravanje uredskog prostora u boljem dijelu grada - prostor koji je skupo kupiti, ali pristupačno iznajmiti.  Kad iznajmite nekretninu, vlasnik je obično odgovoran za održavanje i popravke. To može predstavljati značajnu uštedu ako imovina zahtijeva velike troškove popravka, poput zamjene bojlera, vodovoda ili električnog sustava. Glavni nedostatak najma je taj što nećete graditi nikakav kapital u nekretnini uredskog prostora. Također, najamnina će se vjerojatno povećati za neodređeni iznos s obnavljanjem zakupa, što otežava proračunske troškove poslovanja.



Glavna prednost kupovine uredskog prostora je ta što zarađujete u nekretnini. Možete koristiti taj kapital kao instrument za financiranje širenja vašeg poslovanja. Cijena hipoteke, za razliku od najma, ostaje stabilna. To olakšava izradu proračuna, a ujedno štiti i od većih povećanja vrijednosti imovine, što obično znatno povećava cijene najma. Kupnja uredskog prostora također vam omogućuje iznajmljivanje bilo kojeg dijela koji vam nije potreban, donoseći dodatni prihod za vaše poslovanje. Posjedovanje nekretnine znači da se može amortizirati, čime se umanjuje porezna obveza. Ali, do problema dolazi kada odlučite preseliti svoju tvrtku - prodaja imovine može predstavljati probleme na tržištu nekretnina.

Nekoliko je faktora koje trebate uzeti u obzir kako biste smanjili troškove uredskog prostora za svoju tvrtku i učinili rashode uredskog prostora ekonomičnijim.  Trebate li iznajmiti ili kupiti uredski prostor nije jasan i jednostavan za većinu vlasnika poduzeća. Vaša će odluka zavisiti od kombinacije financijskih, poreznih i osobnih pitanja. Dok istražujete odluku, kontaktirajte savjetnika za nekretnine koji će sa svojim iskustvom i znanjem olakšati tu odluku.

OCIJENI