OCIJENI

Reorganizacija poslovanja: Kako smanjiti troškove bez otpuštanja ljudi

Objavljeno: 9.9.2025. 10:52

Mnoge firme suočene su s rastom troškova i sve većim pritiscima tržišta. Kada se govori o reorganizaciji poslovanja, često se prvo pomisli na rezanje broja zaposlenih. No, otpuštanja nisu jedino, a često ni najbolje rješenje. Učinkovita reorganizacija može značajno smanjiti troškove, a pritom zadržati tim koji je ključan za rast poduzeća.

Gdje se kriju skriveni troškovi?

Prvi korak je analiza poslovanja i financijskih izvještaja. Često se pokaže da veliki troškovi ne leže u ljudima, već u:

  • neučinkovitim procesima,
  • prevelikom broju dobavljača ili nepovoljnim ugovorima,
  • lošem upravljanju zalihama,
  • neiskorištenim poreznim olakšicama i poticajima.

Reorganizacija umjesto rezova

Umjesto smanjivanja broja zaposlenih, poduzeća mogu:

  • optimizirati poslovne procese i digitalizirati administraciju,
  • pregovarati povoljnije uvjete s dobavljačima,
  • konsolidirati financijske obveze,
  • koristiti porezne olakšice i porezne zaklone
  • preusmjeriti resurse na profitabilnije segmente poslovanja.

Uloga revizora i financijskog savjetnika

Stručna analiza od strane revizora pomaže otkriti gdje se troši više nego što bi trebalo i koje su realne mogućnosti uštede. Objektivno izvješće daje menadžmentu jasnu podlogu za donošenje odluka – bez ishitrenih mjera koje bi mogle dugoročno štetiti poslovanju.

Stručna podrška u reorganizaciji

Ako razmišljate o reorganizaciji poslovanja, obratite se UHY HB EKONOM iz Splita. Njihovi revizori i financijski savjetnici pomažu poduzetnicima da smanje troškove, povećaju učinkovitost, iskoriste sve porezne pogodnosti i osiguraju stabilnost poslovanja – a sve to bez gubitka kvalitetnog kadra.

Saznajte više na www.uhyincroatia.com ili pratite UHY HB EKONOM na Facebooku.


OCIJENI