OCIJENI

Sustavi i oprema za autoplin

Objavljeno: 28.10.2021. 16:43

Jeste li znali da više od 150 tisuća Hrvata ima automobil koji vozi na plin? U nastavku teksta možete pronaći sve korisne informacije prije ugrađivanja autoplina.

Ukapljeni naftni plin (LPG) je mješavina butana i propana. Dizajniran je za pogon automobila s ugrađenom plinskom opremom. Autoplin je klasificiran kao najmanje zagađujući izvor energije jer gori bez dima, čađe i neugodnih mirisa. Osim sa stajališta zaštite okoliša i zdravlja, prednosti korištenja autoplina temelje se i na: visokom oktanskom broju, lakom isparavanju, jednostavnom stvaranju homogenih smjesa i ekonomičnosti. Stoga automobilski plin postaje sve popularnije pogonsko gorivo za motorna vozila.

Zbog svojih karakteristika, automobilski plin dobro djeluje na motor. U usporedbi s benzinom, vijek trajanja motora je povećan za oko 35%, motor radi tiše, potrošnost cilindara je manja, vijek trajanja motornog ulja je duži, a trajnost katalizatora i senzora kisika je udvostručena. Potpuno izgaranje mješavine plina i zraka u cilindru motora ne uzrokuje gubitak goriva u ispušnom plinu, a ispušni plinovi su čišći.

S ugradnjom plina, i dalje možete voziti na benzin. Gotovo sva vozila na benzinski pogon mogu biti opremljena plinskim pogonima, a malo je vozila koji će uzrokovati probleme npr. neka vozila s turbinama. Flying injection tehnologija omogućuje ugradnju plina u sva vozila, čak i u motore s plastičnim usisnim razdjelnicima. Nakon završene montaže nije potreban certifikat, potrebna je samo evidencija i tehnički pregled ugrađenih plinskih uređaja. Takav pregled ne može se obaviti na svim stanicama za tehnički pregled pa se nakon montaže informirajte gdje se može obaviti isti.

Rezervoari za automobilski plin nisu opasni. Svaki spremnik je temeljito ispitan pod visokim tlakom i visokom temperaturom te je zaštićen višestrukim sigurnosnim ventilima. Sigurnosni uređaj na spojevima spremnika plina mora spriječiti prekomjerni tlak u spremniku i prekomjerno curenje plina (puknuće cijevi) u spremniku plina. Dok, zaštitno kućište priključka plinskog spremnika mora spriječiti moguće istjecanje plina iz priključka plinskog spremnika u prostor za vozača i suvozača, uključujući i prtljažni prostor. Crash testovi pokazuju da čak i kod ozbiljnog sudara automobila, spremnik goriva može pasti samo s automobila.

Spremnik za skladištenje plina mora sadržavati: godinu proizvodnje, naziv proizvođača, naziv vrste plina za punjenje, podatke o volumenu, zadnji pregled tlačne posude i datum testiranja, pečat inspekcije tlačne posude kao rezultat uspješnog pregleda i ispitivanja, za UNP: maksimalnu dopuštenu masu punjenja (kg), a za metan: maksimalni dopušteni tlak punjenja (MP ili bar).

Ugradnja autoplina kod stručnjaka iz Marti Auto d.o.o. se kreće od 5500 kuna do 7000 kuna. Počeli su s ugrađivanjem plinske opreme još 2000. godine, a predani su sustavima BRC, Landi Renzo, Lovato, Tomasetto, Aeb, Ag-Zenit, AC-stag itd. Imaju veliku prednost što kontinuirano surađuju s Honda Fan Clubom Hrvatska i Udrugom Volvo Club Hrvatska. Više informacija o njima potražite na Facebook stranici. 



OCIJENI