Pula
11°C
Utorak
7°C
14°C
Srijeda
7°C
9°C
Četvrtak
4°C
10°C
Sljedećih 90 dana
Uključite firmu/obrt
Pokreni svoj webshop
Video produkcija
Tražilica
Prijava korisnika
Prijava korisnika
Prijavi se kroz Facebook
Prijavi se kroz Google
Zapamti me
Prijavi me
Zaboravili ste lozinku?
Registriraj me
Košarica
Košarica je prazna
Pretražite mojkvart:
Pretraži
Uključite firmu/obrt
Pokreni svoj webshop
Početna stranica
Pravo i intelektualne usluge
Povratak na listu kategorija
Detektivska agencija
Javni bilježnik
Odvjetnik
Prevođenje, Lektura
Sudski tumač
Sudski vještak
Pula
Odaberi lokaciju ili klikni na gumb za geolociranje
Pronađi me
Cijela država
Osijek
Rijeka
Split
Zagreb
Bakar
Benkovac
Biograd n/m
Bjelovar
Buzet
Čakovec / Međimurje
Čazma
Đakovo
Daruvar
Donja Stubica
Drniš
Dubrovnik
Dugo Selo
Gospić
Imotski
Ivanić Grad
Jastrebarsko
Karlovac
Kaštela
Knin
Koprivnica
Kraljevica
Krapina
Križevci
Kutina
Labin
Makarska
Marija Bistrica
Metković
Nin
Nova Gradiška
Novalja
Novigrad
Omiš
Opatija
Oroslavje
Osijek
otok Brač
otok Hvar
otok Korčula
otok Krk
otok Pag
Pazin
Petrinja
Podstrana
Poreč
Požega
Pula
Rijeka
Rovinj
Samobor
Šibenik
Sinj
Sisak
Skradin
Slatina
Slavonski Brod
Solin
Split
Sukošan
Trogir
Umag
Varaždin
Velika Gorica
Vinkovci
Virovitica
Vodice
Vrbovec
Vukovar
Zabok
Zadar
Zagreb
Zaprešić
Županja
Pravo i intelektualne usluge - Pula
Nema subjekata
Prikaži cijelu Hrvatsku
Zanimljivo
Zajednički odvjetnički ured Maša Gluhinić i Monja Matić
Nasljedstvo bez stresa – izbjegnite pravne zamke
Nasljeđivanje imovine često je osjetljivo pitanje koje može izazvati nesuglasice među nasljednicima i dovesti do dugotrajnih pravnih postupaka. Iako bi proces nasljeđivanja trebao biti jednostavan, u praksi se često pojavljuju pravne prepreke, nejasnoće u oporukama i sporovi među članovima obitelji. Kako biste izbjegli nepotrebne komplikacije i osigurali mirno i pravedno rješavanje nasljedstva, važno je razumjeti ključne pravne aspekte i pravovremeno se savjetovati s odvjetnikom.Najčešći problemi kod nasljeđivanjaPostupak nasljeđivanja može postati složen ako imovina nije jasno raspoređena ili ako postoji više zainteresiranih strana. Jedan od najčešćih problema nastaje kada ne postoji valjana oporuka, što može dovesti do podjele imovine prema zakonskim pravilima, često suprotno željama pokojnika.Nerijetko dolazi i do sporova među nasljednicima zbog nejasnih ili osporenih oporuka, posebice ako postoji sumnja da je oporuka sastavljena pod pritiskom ili da ne odražava stvarnu volju ostavitelja. U takvim situacijama, sudski postupci mogu trajati godinama i uzrokovati emocionalni stres i financijske troškove.Pitanja vezana uz suvlasništvo nad nekretninama također može zakomplicirati nasljednički postupak. Ako više osoba naslijedi isti dio imovine, može doći do nesuglasica oko korištenja, prodaje ili ulaganja u zajedničku imovinu, što dodatno otežava rješavanje nasljedstva.Kako izbjeći pravne zamke kod nasljeđivanja?Kako bi se nasljedstvo riješilo brzo i bez nepotrebnog stresa, ključno je pravovremeno poduzeti određene korake. Osobe koje žele osigurati da njihova imovina bude podijeljena prema njihovim željama trebale bi sastaviti jasnu i pravno valjanu oporuku, u kojoj će jasno definirati tko nasljeđuje što i pod kojim uvjetima.Nasljednici, s druge strane, trebali bi se čim prije informirati o svojim pravima i obvezama te zatražiti pravni savjet kako bi izbjegli potencijalne nesporazume i pravne probleme. Ako postoji sumnja u ispravnost oporuke ili bilo kakve nepravilnosti u nasljednom postupku, potrebno je pravovremeno reagirati i poduzeti pravne korake kako bi se zaštitila nasljedna prava.Sudski postupci vezani uz nasljeđivanje mogu biti dugotrajni i zahtijevaju precizno poznavanje zakonskih propisa. Pravilno vođenje postupka, priprema dokumentacije i stručno pravno savjetovanje mogu značajno skratiti trajanje postupka i osigurati brzo i pravedno rješenje.Zašto angažirati odvjetnika za nasljedne postupke?Stručna pravna pomoć posebno je važna u situacijama kada postoji sporna oporuka, dugovi ostavitelja ili neriješena imovinskopravna pitanja. Iskusni odvjetnici mogu osigurati da nasljednici dobiju ono što im pripada i da se postupak provede u skladu sa zakonom, bez nepotrebnih komplikacija i sukoba.Ako ste suočeni s nasljednim postupkom ili želite osigurati da vaša imovina bude raspoređena prema vašim željama, Zajednički odvjetnički ured Maša Gluhinić i Monja Matić iz Zagreba pruža stručnu pravnu pomoć u svim aspektima nasljednog prava. Njihova dugogodišnja praksa osigurava brza i učinkovita rješenja, uz maksimalnu zaštitu prava nasljednika
Saznaj više
Ured ovlaštene arhitektice Lea Lončarević Žibret
Legalizacija objekta: koraci koje ne smijete preskočiti
Legalizacija objekta jedan je od najvažnijih postupaka za svakog vlasnika nekretnine koji želi urediti pravni status svoje zgrade, kuće ili pomoćnog objekta. Iako se mnogima proces može činiti složenim, uz stručnu podršku ovlaštenog arhitekta on postaje jasan, strukturiran i u potpunosti izvediv. U Uredu ovlaštene arhitektice Lee Lončarević Žibret naglašavaju da je pravilna priprema ključ uspješne legalizacije jer samo uredna dokumentacija i točno definirani koraci omogućuju izdavanje rješenja bez odgoda.Prvi i najvažniji korak je provjera mogućnosti legalizacije. Ne mogu se svi objekti legalizirati, stoga je nužno utvrditi usklađenost s prostornim planom te identificirati postoje li ograničenja poput udaljenosti od međa, infrastrukturnih vodova ili uvjeta zaštite okoliša. Arhitekt detaljno pregledava objekt i prikuplja sve potrebne podatke koji će utjecati na izradu dokumentacije.Slijedi geodetski elaborat, dokument koji potvrđuje položaj i dimenzije objekta na terenu. Ovo je nužan podloga za sve daljnje korake, jer definira stvarno stanje građevine. Nakon toga izrađuje se arhitektonska snimka izvedenog stanja, odnosno nacrti koji precizno prikazuju objekt kakav jest. Ovaj dio zahtijeva stručno znanje i iskustvo, budući da dokumentacija mora zadovoljiti stroge tehničke i zakonske uvjete.Treći korak uključuje prikupljanje posebnih uvjeta i suglasnosti, ovisno o tipu objekta i njegovoj lokaciji. To mogu biti komunalna poduzeća, zaštita od požara, vode, prometni odjeli i druge nadležne institucije. Mnogi vlasnici upravo ovdje naiđu na poteškoće ako postupak vode sami, jer svaka institucija ima posebne zahtjeve i rokove. Uključivanje ovlaštenog arhitekta znatno ubrzava proces.Nakon kompletiranja dokumentacije, slijedi predaja zahtjeva za legalizaciju nadležnom upravnom odjelu. Postupak završava izdavanjem rješenja, čime objekt dobiva pravni status, a vlasnik sigurnost i mir u budućim transakcijama, bilo da želi prodati nekretninu, prenamijeniti je ili zatražiti priključke na infrastrukturu.Važno je naglasiti da legalizacija nije samo administrativna obveza. Ona predstavlja ulaganje u vrijednost nekretnine, jer pravilno evidentiran i zakonit objekt ostvaruje veću tržišnu cijenu i pruža vlasniku potpunu pravnu sigurnost. Upravo zato stručnjaci iz Ureda ovlaštene arhitektice Lee Lončarević Žibret preporučuju da se legalizaciji pristupi ozbiljno i pravovremeno, uz profesionalnu podršku koja jamči točnost i potpunost svakog koraka.Trebate pouzdanu stručnu pomoć u legalizaciji objekta?Obratite se Uredu ovlaštene arhitektice Lee Lončarević Žibret i osigurajte si siguran i uspješan postupak legalizacije bez stresa.
Saznaj više
Odvjetnički ured Domagoj Bučanac
Kupnja nekretnine – na što pripaziti pri upisu u zemljišne knjige?
Kupnja nekretnine jedan je od najvećih financijskih koraka koje pojedinac može napraviti. Osim što je važno pronaći idealnu nekretninu, od presudne je važnosti pravilno provesti postupak upisa vlasništva u zemljišne knjige. Upis u zemljišne knjige ključan je kako biste pravno osigurali svoje vlasništvo i zaštitili se od mogućih budućih sporova.Pravilnim pravnim savjetovanjem i provjerom dokumentacije možete izbjeći dugotrajne komplikacije i osigurati da je vaša nekretnina pravno čista i uredno upisana.Zašto je upis u zemljišne knjige važan?Upis u zemljišne knjige omogućuje vlasniku da pravno stekne vlasništvo nad nekretninom i osigura nesmetano raspolaganje njome. Ako nekretnina nije upisana ili je upisana na prethodnog vlasnika, mogu nastati problemi prilikom prodaje, nasljeđivanja ili dobivanja kredita.Zemljišne knjige su javni registar u kojem su evidentirani podaci o nekretninama, njihovim vlasnicima i mogućim teretima, poput hipoteka ili prava služnosti. Pravilnim upisom osiguravate pravnu sigurnost i izbjegavate potencijalne sporove.Koji su ključni koraci pri upisu nekretnine?Nakon kupnje nekretnine potrebno je provesti nekoliko ključnih koraka kako bi se vlasništvo ispravno prenijelo i evidentiralo u zemljišnim knjigama.Prvi korak je provjera zemljišnoknjižnog stanja prije potpisivanja kupoprodajnog ugovora. U zemljišnim knjigama provjerava se tko je upisan kao vlasnik, postoje li hipoteke, pravo služnosti ili druga ograničenja koja bi mogla utjecati na kupoprodaju.Nakon toga slijedi sklapanje kupoprodajnog ugovora, koji mora biti ovjeren kod javnog bilježnika kako bi imao pravnu snagu. Ugovor mora sadržavati jasne podatke o nekretnini, kupoprodajnoj cijeni i uvjetima prijenosa vlasništva.Sljedeći korak je podnošenje prijedloga za upis vlasništva u zemljišne knjige. Ovaj postupak podnosi se nadležnom zemljišnoknjižnom sudu, a kupac stječe vlasništvo tek nakon što sud donese rješenje o upisu.Na što posebno pripaziti prilikom upisa?Prilikom kupnje nekretnine važno je osigurati da svi dokumenti budu pravno valjani i da ne postoje skriveni pravni tereti koji bi mogli ugroziti vlasnička prava. Posebno je važno provjeriti da prodavatelj ima uredno vlasništvo i da je nekretnina pravilno evidentirana u katastru i zemljišnim knjigama.Ako se nekretnina kupuje kreditom, banka će zahtijevati da se na nju upiše hipoteka. U tom slučaju potrebno je obratiti pažnju na uvjete i obveze koje proizlaze iz ugovora o kreditu.Također, ako nekretnina nije upisana u zemljišne knjige ili je upisana na drugu osobu, može biti potreban dodatni postupak usklađivanja podataka u katastru i zemljišnim knjigama, što može produžiti cijeli proces kupnje.Pravna pomoć kod upisa nekretnineKako biste izbjegli probleme i osigurali da vaša nekretnina bude pravilno upisana u zemljišne knjige, preporučuje se pravovremeno angažirati odvjetnika koji će provesti pravnu provjeru i osigurati zakonitost postupka.Za stručnu pravnu pomoć u vezi s kupnjom nekretnine i upisom u zemljišne knjige, obratite se Odvjetničkom uredu Domagoj Bučanac iz Velike Gorice. Njihov tim osigurava pravnu sigurnost pri kupnji nekretnina i vodi vas kroz cijeli postupak, od pregleda dokumentacije do upisa vlasništva.
Saznaj više
PAROLE PRIJEVODI I SUDSKI TUMAČI
Prijevodi na i s talijanskog jezika – kada vam treba stručan i ovjeren prijevod bez greške?
Talijanski jezik sve je traženiji u poslovnoj, pravnoj i obrazovnoj komunikaciji, a brojni su razlozi zbog kojih vam može zatrebati stručan i pouzdan prijevod na ili s talijanskog jezika. Bilo da se radi o osobnim dokumentima, poslovnoj dokumentaciji, akademskim svjedodžbama ili pravnim aktima, važno je da prijevod bude točan, razumljiv i – kada je potrebno – ovjeren od strane sudskog tumača.U prevoditeljskom uredu PAROLE dostupne su usluge i ovjerenih i neovjerenih prijevoda s talijanskog i na talijanski jezik, uz pokrivanje svih tematika i svih vrsta tekstova. Pristup svakom dokumentu je individualan, a cilj je uvijek isti – osigurati da je sadržaj vjerno prenesen bez jezičnih i značenjskih pogrešaka.Ovjereni prijevodi potrebni su u brojnim situacijama, primjerice za:diplome i svjedodžbe pri upisu na fakultete u Italiji ili priznavanju obrazovanjapotvrde o nekažnjavanju i osobne isprave kod zapošljavanja ili preseljenjaugovore, punomoći i sudske dokumente kod međunarodnih pravnih procesaS druge strane, neovjereni prijevodi često se koriste za:e-mail komunikaciju, web sadržaje, prezentacije, prijevode članaka, prijevode poslovnih ponuda i materijalaturističku i promotivnu dokumentaciju, gdje je važno i lingvističko prilagođavanje ciljanom tržištuUpravo zato je važno surađivati s prevoditeljima koji izvrsno poznaju jezik, pravni i kulturni kontekst, ali i razumiju važnost roka i diskrecije. U prevoditeljskom uredu PAROLE, talijanski jezik nije samo još jedan u nizu – to je jezik specijalizacije i područje dugogodišnjeg iskustva.Ako tražite pouzdan prijevod na talijanski jezik ili s talijanskog jezika, bez jezičnih propusta i uz mogućnost ovjere od strane sudskog tumača, prevoditeljski ured PAROLE su adresa kojoj se možete s povjerenjem obratiti – za brzu, stručnu i točnu uslugu, bez kompromisa.
Saznaj više
UNIECO Sudski tumač
Zašto ovjerene prijevode uvijek treba povjeriti ovlaštenom sudskom tumaču?
Kada vam je potreban prijevod službenog dokumenta, poput rodnog lista, diplome, ugovora, svjedodžbe, potvrde o nekažnjavanju ili vjenčanog lista, važno je znati da običan prijevod – čak i ako je jezično ispravan – nije dovoljan za većinu institucija u zemlji i inozemstvu. U takvim slučajevima traži se ovjereni prijevod, koji može izraditi isključivo ovlašteni sudski tumač. U prevoditeljskom uredu UNIECO ovakvi se prijevodi izrađuju stručno, brzo i u skladu s važećim propisima, uz potpunu pravnu valjanost.Zašto je važna ovjera od strane sudskog tumača?• Sudski tumač svojim pečatom i potpisom potvrđuje da prijevod vjerno odgovara izvorniku, što dokumentu daje pravnu snagu• Ovjereni prijevodi prihvaćaju se u svim pravnim, obrazovnim i administrativnim postupcima, kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu• Točnost podataka (npr. imena, datuma, iznosa) od ključne je važnosti za ispravnost prijava i registracija• Neovjereni prijevodi mogu biti odbijeni i dovesti do odgoda, dodatnih troškova i birokratskih komplikacijaU UNIECO prevoditeljskom uredu ovlašteni sudski tumač za njemački jezik izrađuje ovjerene prijevode za:• osobne dokumente (rodni list, vjenčani list, potvrde)• školske i sveučilišne isprave (svjedodžbe, diplome, prijepisi ocjena)• pravne i poslovne dokumente (ugovori, punomoći, sudske odluke)• dokazne dokumente za rad i boravak u inozemstvuSvi prijevodi se izrađuju u dogovorenom roku, uz mogućnost fizičkog preuzimanja ili slanja poštom, a klijentima se nudi i stručno savjetovanje o pripremi dokumentacije.Ako želite da vaš dokument bude ispravno i pravovaljano preveden, povjerite posao ovlaštenom sudskom tumaču. Obratite se s povjerenjem prevoditeljskom uredu UNIECO – jer kada je riječ o službenim prijevodima, ne smije biti mjesta pogreškama.
Saznaj više
ODVJETNIK BRANIMIR TUŠKAN
Skrbništvo nad djecom – kako se određuje i tko ima prednost?
Razvod braka ili prekid izvanbračne zajednice često donosi i najosjetljivije pitanje: s kim će dijete živjeti i tko će o njemu brinuti. U takvim trenucima roditelji se ne suočavaju samo s emocionalnim izazovima, već i s pravnim pitanjima vezanim uz roditeljsku skrb, kontakt s djetetom i prava odlučivanja o njegovu životu.Pravni sustav u Hrvatskoj temelji se na najboljem interesu djeteta, što znači da svaka odluka mora biti donesena u skladu s djetetovom dobrobiti, a ne samo željama jednog od roditelja.Roditeljska skrb i skrbništvo – što je razlika?Važno je razlikovati pojmove roditeljska skrb i skrbništvo. Roditeljska skrb obuhvaća sva prava i dužnosti roditelja u vezi s djetetom – brigu o zdravlju, obrazovanju, odgoju, imovini i svakodnevnom životu. U pravilu, oba roditelja zadržavaju roditeljsku skrb i nakon razvoda, osim ako sud ne odluči drugačije.S druge strane, skrbništvo u užem smislu najčešće se odnosi na slučajeve kada jedan roditelj ne može ili ne želi brinuti o djetetu, pa se ta prava prenose na drugog roditelja ili treću osobu – uz nadzor centra za socijalnu skrb.Kako sud odlučuje o tome gdje će dijete živjeti?Sud prilikom odlučivanja o skrbi nad djecom vodi računa o nizu čimbenika. Procjenjuje se emocionalna povezanost djeteta s roditeljima, sposobnost roditelja da skrbe o djetetu, uvjeti stanovanja, stabilnost okoline, ali i spremnost na suradnju s drugim roditeljem. U određenim slučajevima uvažava se i mišljenje djeteta, osobito ako je starije od 10 godina i može razumjeti situaciju.Ni majke ni očevi nemaju automatsku prednost – odluka se temelji isključivo na okolnostima konkretnog slučaja. Praksa pokazuje da je sve češći slučaj da djeca ostaju s ocem, ili da se roditelji odlučuju na sporazum o zajedničkoj roditeljskoj skrbi, što je moguće ako su u stanju komunicirati i zajednički donositi odluke.Što kad nema dogovora među roditeljima?U situacijama kada roditelji ne mogu postići dogovor oko skrbi, kontaktnih prava ili odluka o odgoju i obrazovanju, sud donosi odluku na temelju prijedloga roditelja, mišljenja stručnih tijela i interesa djeteta. Ponekad se uključuju i vještaci – psiholozi ili socijalni radnici – koji procjenjuju dinamiku odnosa u obitelji.U takvim slučajevima, pravna pomoć postaje ključna. Kvalitetna priprema, dokumentacija i pravno savjetovanje pomažu roditelju da zaštiti svoja prava i predstavi sudu jasnu sliku o svojoj ulozi u životu djeteta.Dijete ima pravo na oba roditelja – ali i na stabilnostCilj pravnog postupka nije “dodijeliti dijete” jednom roditelju, već pronaći rješenje koje najbolje odgovara njegovim potrebama. Roditelji bi trebali izbjegavati sukobe i umjesto borbe za pravo, usredotočiti se na suradnju i djetetovu dobrobit.Ako se nalazite u postupku razvoda, prekida zajednice ili tek planirate regulirati pitanje roditeljske skrbi, pravodobna i stručna pravna pomoć može vam pomoći da zaštitite i sebe i svoje dijete na najbolji mogući način. U pitanju su odluke koje oblikuju djetetovu svakodnevicu i budućnost – zato je važno pristupiti im ozbiljno i odgovorno.
Saznaj više
Javni bilježnik Zorka Despot
Zašto je važno ovjeriti dokumente kod ovlaštenog javnog bilježnika?
Ovjera dokumenata kod javnog bilježnika ključan je korak u mnogim životnim, poslovnim i pravnim situacijama. Bilo da se radi o kupoprodaji nekretnina, sastavljanju punomoći, ugovorima, izjavama ili osnivanju trgovačkog društva, ovlašteni javni bilježnik jamči da su dokumenti pravno valjani, vjerodostojni i sačinjeni u skladu sa zakonom. Upravo zato, ovjerom kod javnog bilježnika štitite sebe, svoje interese i osiguravate pravnu sigurnost svih uključenih strana.Javni bilježnik Zorka Despot, čiji se ured nalazi u zagrebačkom naselju Borovje, pouzdana je adresa kada su u pitanju ovjere dokumenata. Kao ovlašteni javni bilježnik, gđa. Despot osigurava nepristranost i stručnost u svakom postupku. Ovjera dokumenata u njezinom uredu ne svodi se samo na formalnost – to je provjera pravne ispravnosti sadržaja i identiteta osoba koje potpisuju dokument. Time se sprječavaju potencijalne zloupotrebe, nesporazumi i pravne praznine koje bi u budućnosti mogle stvoriti probleme.Jedna od čestih zabluda je da se dokumenti mogu sastaviti bez pomoći bilježnika i naknadno „samo ovjeriti“. No, važno je znati da ovjera nije samo pečat – to je potvrda da su strane svjesno i dobrovoljno potpisale dokument te da je njegov sadržaj pravno prihvatljiv. U složenijim slučajevima, poput solemnizacije ugovora ili uknjižbe vlasništva, bez ovjere javnog bilježnika dokumenti ni ne mogu imati pravnu snagu.Kod javnog bilježnika Zorke Despot možete obaviti i čitav niz drugih usluga, poput sastavljanja punomoći, izjava, potvrda, kao i ovjera potpisa, rukopisa i prijepisa. Osim toga, ured nudi podršku pri osnivanju tvrtki, registraciji trgovačkih društava te sastavljanju i ovjeri ugovora svih vrsta.Povjerenje, stručnost i efikasnost ključni su razlozi zašto se brojni građani i poduzetnici odlučuju upravo za ured javne bilježnice Zorke Despot. Ako vam je potreban pravno siguran dokument, ne prepuštajte stvari slučaju – ovjerite ih tamo gdje zakon i praksa nalažu: kod ovlaštenog javnog bilježnika.
Saznaj više
TRANSLATOR – AGENCIJA ZA PRIJEVODE, IZDAVAČKU DJELATNOST I ORGANIZACIJSKE USLUGE, VL. MARINA KURTZ
Kako ovjereni prijevodi olakšavaju proces prijava na fakultete i zaposlenja u inozemstvu?
Planirate studirati ili raditi u inozemstvu? Prijave na fakultete i za radna mjesta u stranim državama često zahtijevaju ovjerene prijevode službenih isprava. Bez njih institucije vašu dokumentaciju mogu ne prihvatiti ili je smatrati nepotpunom, što može usporiti ili čak onemogućiti ostvarenje vaših planova. Zato je važno unaprijed osigurati točne i pravno valjane prijevode kako biste izbjegli nepotrebne komplikacije.Zašto su ovjereni prijevodi ključni za prijave u inozemstvu?Prilikom prijave na fakultet u stranoj zemlji, obrazovne institucije traže službene prijevode svjedodžbi, diploma, prijepisa ocjena i potvrda o položenim ispitima. Te dokumente treba ovjeriti sudski tumač, što jamči da su vjerodostojni i da njihov sadržaj odgovara originalu. Mnogi fakulteti prihvaćaju samo ovjerene prijevode jer žele osigurati točnost informacija i spriječiti bilo kakve nesporazume.Slično vrijedi i za prijave za posao u inozemstvu. Poslodavci često traže prijevode diploma, certifikata o dodatnim edukacijama, radnih knjižica i potvrda o prethodnom zaposlenju. Ako su prijevodi neovjereni, postoji mogućnost da ih poslodavac ne prihvati, što može odgoditi ili onemogućiti zapošljavanje.Kako doći do kvalitetnog ovjerenog prijevoda?Za uspješnu prijavu na fakultet ili posao u inozemstvu važno je angažirati stručnog sudskog tumača koji osigurava točne i pravno valjane prijevode. Agencija Translator iz Zagreba specijalizirana je za ovjerene prijevode službenih dokumenata, uključujući prijevode na engleski, njemački, češki i mnoge druge jezike.Postupak naručivanja prijevoda je jednostavan – dovoljno je dostaviti dokumente (osobno ili elektroničkom poštom) nakon čega se dogovara rok izrade i način preuzimanja. Ako želite izbjeći probleme s dokumentacijom i osigurati nesmetan upis na fakultet ili zaposlenje u inozemstvu, obratite se Translatoru iz Zagreba!
Saznaj više
Ovlašteni sudski tumač i prevoditelj za njemački jezik Rijeka
Zašto su žurni prijevodi ponekad nužnost, a ne opcija?
Kada život postane užurban, a rokovi postanu kratki, mnogi klijenti suoče se sa situacijom u kojoj im je ovjereni prijevod potreban odmah, a ponekad isti dan. Upravo u takvim trenucima žurni prijevodi nisu luksuz, već potreba koja omogućava da se važne obveze, putovanja ili službeni postupci obave na vrijeme.Za sudskog tumača za njemački jezik Željku Šarčević Grgić iz Rijeke, hitni prijevodi dio su svakodnevice. Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu i specijalizaciji u prevođenju različite dokumentacije, klijenti mogu biti sigurni da će i u zahtjevnim situacijama dobiti kvalitetan i pravno valjan prijevod.Kada su žurni prijevodi nužni?Postoje brojne situacije u kojima klijentu prijevod treba odmah, jer o tome ovisi daljnji postupak ili rok:upis na fakultet ili stručnu edukaciju u inozemstvupredaja dokumentacije za posao u Njemačkoj ili Austrijipredočenje medicinskih nalaza ili otpusnih pisama liječnicima u inozemstvuhitne pravne situacije u kojima je potreban ovjereni prijevod ugovora, potvrda ili sudskih akatapredaja dokumentacije za boravišne i radne dozvoleU svim tim slučajevima, odgoda može značiti propušten rok ili usporen postupak, pa je brza reakcija ključna.Zašto je važno da žurni prijevod radi stručnjak?Brzina je važna, ali kvaliteta i točnost su presudne. Sudski tumač mora jamčiti da je svaki prevedeni dokument: točan i vjerodostojan, pravno valjan, izrađen u skladu s propisanim standardima, ovjeren službenim pečatom koji ga čini prihvatljivim u institucijama.Zbog toga žurni prijevod ne može obaviti bilo tko već je potreban stručnjak s iskustvom koji može raditi brzo, ali bez kompromisa u kvaliteti.Žurni prijevodi – sigurnost da sve stižete na vrijemeU današnjem tempu života, mnoge obaveze ne mogu čekati. Rokovi za prijave, zdravstvene preglede, poslovne odluke ili administrativne postupke često su fiksni i ne dopuštaju odgodu.Zato je važno imati stručnjaka kojem se možete obratiti u trenu – nekoga tko može brzo reagirati, a istovremeno osigurati visoku kvalitetu prijevoda.Sudski tumač za njemački jezik Željka Šarčević Grgić s 20 godina iskustva stoji na raspolaganju svim klijentima koji trebaju pouzdanu, brzu i profesionalnu uslugu, bilo da je riječ o standardnom ili žurnom prijevodu.Ako imate hitnu potrebu za službenim prijevodom, pravovremeno se obratite stručnjaku jer žurni prijevodi nisu samo opcija, već ponekad jedino rješenje.Za više informacija posjetite njenu web-stranicu.
Saznaj više
Odvjetnički ured Emil Šeparović
Bračni ugovor – pravna sigurnost za vašu budućnost
U današnje vrijeme, bračni ugovor postaje sve češća pravna zaštita među partnerima koji žele jasno definirati svoja imovinska prava. Ovaj dokument omogućuje supružnicima i izvanbračnim partnerima da unaprijed dogovore pravila raspodjele imovine, čime se sprječavaju nesporazumi i osigurava financijska stabilnost.Iako se često koristi izraz "predbračni ugovor", on potječe iz anglosaksonskih pravnih sustava, dok se u hrvatskom zakonodavstvu koristi termin bračni ugovor. Njegova svrha nije samo zaštita imovine u slučaju razvoda, već i stvaranje jasnih financijskih odnosa unutar braka.Tko može sklopiti bračni ugovor?Bračni ugovor mogu sklopiti supružnici i izvanbračni partneri, a može se potpisati prije sklapanja braka ili u bilo kojem trenutku tijekom trajanja bračne ili izvanbračne zajednice.Prema Obiteljskom zakonu Republike Hrvatske, izvanbračna zajednica definirana je kao životna zajednica neudane žene i neoženjenog muškarca koja traje najmanje tri godine ili kraće ako je u njoj rođeno zajedničko dijete. Budući da su imovinska prava izvanbračnih partnera izjednačena s bračnim partnerima, sklapanje bračnog ugovora jednako je važno za obje vrste zajednica.Koje aspekte imovine regulira bračni ugovor?Bračni ugovor definira što će biti zajednička imovina, a što osobna imovina svakog partnera. Njime se unaprijed određuje raspodjela imovine stečene tijekom trajanja braka ili izvanbračne zajednice, a može uključivati:Nekretnine i pokretnineBankovne račune i štednjuDionice, udjele u tvrtkama i druge financijske instrumenteObveze i dugoveU slučaju da se bračni ugovor ne sklopi, imovina stečena tijekom zajedničkog života smatra se zajedničkom imovinom i u slučaju razvoda dijeli se u jednakim dijelovima.Zašto je važno sklopiti bračni ugovor?Bračni ugovor donosi brojne pravne i financijske prednosti. Omogućuje izbjegavanje dugotrajnih i skupih sudskih postupaka u slučaju razvoda, jer partneri unaprijed definiraju kako će se imovina podijeliti. Također, bračni ugovor može regulirati financijsku odgovornost za dugove, čime se izbjegava situacija u kojoj jedan supružnik preuzima odgovornost za financijske obveze drugog supružnika, primjerice u slučaju kredita ili pozajmica.Ovaj ugovor je posebno koristan za poduzetnike i osobe koje ulaze u brak s već stečenom imovinom, jer omogućuje zaštitu poslovne i osobne imovine od budućih potencijalnih pravnih sporova.Također, bračni ugovor može unaprijed definirati nasljedna prava, osiguravajući jasnoću u slučaju smrti jednog od supružnika, čime se smanjuju mogućnosti sukoba među nasljednicima.Kako sklopiti valjan bračni ugovor?Za pravnu valjanost, bračni ugovor mora biti sastavljen u pisanom obliku i ovjeren kod javnog bilježnika. Budući da svaki par ima specifične okolnosti, preporučuje se stručno savjetovanje s odvjetnikom, kako bi ugovor bio prilagođen potrebama partnera i u skladu s važećim zakonima.Osigurajte svoju budućnost uz stručnu pravnu pomoćAko razmišljate o sklapanju bračnog ugovora, važno je da on bude jasno definiran, pravičan i pravno valjan. Pravovremeno pravno savjetovanje može vam pomoći u donošenju informiranih odluka i zaštiti vaših interesa.Za profesionalnu pravnu pomoć i sastavljanje bračnog ugovora, obratite se Odvjetničkom uredu Emil Šeparović u Splitu. Više informacija o pravnim uslugama pronađite na njihovoj web stranici.
Saznaj više
Zanimljivo
Zajednički odvjetnički ured Maša Gluhinić i Monja Matić
Nasljedstvo bez stresa – izbjegnite pravne zamke
Nasljeđivanje imovine često je osjetljivo pitanje koje može izazvati nesuglasice među nasljednicima i dovesti do dugotrajnih pravnih postupaka. Iako bi proces nasljeđivanja trebao biti jednostavan, u praksi se često pojavljuju pravne prepreke, nejasnoće u oporukama i sporovi među članovima obitelji. Kako biste izbjegli nepotrebne komplikacije i osigurali mirno i pravedno rješavanje nasljedstva, važno je razumjeti ključne pravne aspekte i pravovremeno se savjetovati s odvjetnikom.Najčešći problemi kod nasljeđivanjaPostupak nasljeđivanja može postati složen ako imovina nije jasno raspoređena ili ako postoji više zainteresiranih strana. Jedan od najčešćih problema nastaje kada ne postoji valjana oporuka, što može dovesti do podjele imovine prema zakonskim pravilima, često suprotno željama pokojnika.Nerijetko dolazi i do sporova među nasljednicima zbog nejasnih ili osporenih oporuka, posebice ako postoji sumnja da je oporuka sastavljena pod pritiskom ili da ne odražava stvarnu volju ostavitelja. U takvim situacijama, sudski postupci mogu trajati godinama i uzrokovati emocionalni stres i financijske troškove.Pitanja vezana uz suvlasništvo nad nekretninama također može zakomplicirati nasljednički postupak. Ako više osoba naslijedi isti dio imovine, može doći do nesuglasica oko korištenja, prodaje ili ulaganja u zajedničku imovinu, što dodatno otežava rješavanje nasljedstva.Kako izbjeći pravne zamke kod nasljeđivanja?Kako bi se nasljedstvo riješilo brzo i bez nepotrebnog stresa, ključno je pravovremeno poduzeti određene korake. Osobe koje žele osigurati da njihova imovina bude podijeljena prema njihovim željama trebale bi sastaviti jasnu i pravno valjanu oporuku, u kojoj će jasno definirati tko nasljeđuje što i pod kojim uvjetima.Nasljednici, s druge strane, trebali bi se čim prije informirati o svojim pravima i obvezama te zatražiti pravni savjet kako bi izbjegli potencijalne nesporazume i pravne probleme. Ako postoji sumnja u ispravnost oporuke ili bilo kakve nepravilnosti u nasljednom postupku, potrebno je pravovremeno reagirati i poduzeti pravne korake kako bi se zaštitila nasljedna prava.Sudski postupci vezani uz nasljeđivanje mogu biti dugotrajni i zahtijevaju precizno poznavanje zakonskih propisa. Pravilno vođenje postupka, priprema dokumentacije i stručno pravno savjetovanje mogu značajno skratiti trajanje postupka i osigurati brzo i pravedno rješenje.Zašto angažirati odvjetnika za nasljedne postupke?Stručna pravna pomoć posebno je važna u situacijama kada postoji sporna oporuka, dugovi ostavitelja ili neriješena imovinskopravna pitanja. Iskusni odvjetnici mogu osigurati da nasljednici dobiju ono što im pripada i da se postupak provede u skladu sa zakonom, bez nepotrebnih komplikacija i sukoba.Ako ste suočeni s nasljednim postupkom ili želite osigurati da vaša imovina bude raspoređena prema vašim željama, Zajednički odvjetnički ured Maša Gluhinić i Monja Matić iz Zagreba pruža stručnu pravnu pomoć u svim aspektima nasljednog prava. Njihova dugogodišnja praksa osigurava brza i učinkovita rješenja, uz maksimalnu zaštitu prava nasljednika
Saznaj više
Ured ovlaštene arhitektice Lea Lončarević Žibret
Legalizacija objekta: koraci koje ne smijete preskočiti
Legalizacija objekta jedan je od najvažnijih postupaka za svakog vlasnika nekretnine koji želi urediti pravni status svoje zgrade, kuće ili pomoćnog objekta. Iako se mnogima proces može činiti složenim, uz stručnu podršku ovlaštenog arhitekta on postaje jasan, strukturiran i u potpunosti izvediv. U Uredu ovlaštene arhitektice Lee Lončarević Žibret naglašavaju da je pravilna priprema ključ uspješne legalizacije jer samo uredna dokumentacija i točno definirani koraci omogućuju izdavanje rješenja bez odgoda.Prvi i najvažniji korak je provjera mogućnosti legalizacije. Ne mogu se svi objekti legalizirati, stoga je nužno utvrditi usklađenost s prostornim planom te identificirati postoje li ograničenja poput udaljenosti od međa, infrastrukturnih vodova ili uvjeta zaštite okoliša. Arhitekt detaljno pregledava objekt i prikuplja sve potrebne podatke koji će utjecati na izradu dokumentacije.Slijedi geodetski elaborat, dokument koji potvrđuje položaj i dimenzije objekta na terenu. Ovo je nužan podloga za sve daljnje korake, jer definira stvarno stanje građevine. Nakon toga izrađuje se arhitektonska snimka izvedenog stanja, odnosno nacrti koji precizno prikazuju objekt kakav jest. Ovaj dio zahtijeva stručno znanje i iskustvo, budući da dokumentacija mora zadovoljiti stroge tehničke i zakonske uvjete.Treći korak uključuje prikupljanje posebnih uvjeta i suglasnosti, ovisno o tipu objekta i njegovoj lokaciji. To mogu biti komunalna poduzeća, zaštita od požara, vode, prometni odjeli i druge nadležne institucije. Mnogi vlasnici upravo ovdje naiđu na poteškoće ako postupak vode sami, jer svaka institucija ima posebne zahtjeve i rokove. Uključivanje ovlaštenog arhitekta znatno ubrzava proces.Nakon kompletiranja dokumentacije, slijedi predaja zahtjeva za legalizaciju nadležnom upravnom odjelu. Postupak završava izdavanjem rješenja, čime objekt dobiva pravni status, a vlasnik sigurnost i mir u budućim transakcijama, bilo da želi prodati nekretninu, prenamijeniti je ili zatražiti priključke na infrastrukturu.Važno je naglasiti da legalizacija nije samo administrativna obveza. Ona predstavlja ulaganje u vrijednost nekretnine, jer pravilno evidentiran i zakonit objekt ostvaruje veću tržišnu cijenu i pruža vlasniku potpunu pravnu sigurnost. Upravo zato stručnjaci iz Ureda ovlaštene arhitektice Lee Lončarević Žibret preporučuju da se legalizaciji pristupi ozbiljno i pravovremeno, uz profesionalnu podršku koja jamči točnost i potpunost svakog koraka.Trebate pouzdanu stručnu pomoć u legalizaciji objekta?Obratite se Uredu ovlaštene arhitektice Lee Lončarević Žibret i osigurajte si siguran i uspješan postupak legalizacije bez stresa.
Saznaj više
Odvjetnički ured Domagoj Bučanac
Kupnja nekretnine – na što pripaziti pri upisu u zemljišne knjige?
Kupnja nekretnine jedan je od najvećih financijskih koraka koje pojedinac može napraviti. Osim što je važno pronaći idealnu nekretninu, od presudne je važnosti pravilno provesti postupak upisa vlasništva u zemljišne knjige. Upis u zemljišne knjige ključan je kako biste pravno osigurali svoje vlasništvo i zaštitili se od mogućih budućih sporova.Pravilnim pravnim savjetovanjem i provjerom dokumentacije možete izbjeći dugotrajne komplikacije i osigurati da je vaša nekretnina pravno čista i uredno upisana.Zašto je upis u zemljišne knjige važan?Upis u zemljišne knjige omogućuje vlasniku da pravno stekne vlasništvo nad nekretninom i osigura nesmetano raspolaganje njome. Ako nekretnina nije upisana ili je upisana na prethodnog vlasnika, mogu nastati problemi prilikom prodaje, nasljeđivanja ili dobivanja kredita.Zemljišne knjige su javni registar u kojem su evidentirani podaci o nekretninama, njihovim vlasnicima i mogućim teretima, poput hipoteka ili prava služnosti. Pravilnim upisom osiguravate pravnu sigurnost i izbjegavate potencijalne sporove.Koji su ključni koraci pri upisu nekretnine?Nakon kupnje nekretnine potrebno je provesti nekoliko ključnih koraka kako bi se vlasništvo ispravno prenijelo i evidentiralo u zemljišnim knjigama.Prvi korak je provjera zemljišnoknjižnog stanja prije potpisivanja kupoprodajnog ugovora. U zemljišnim knjigama provjerava se tko je upisan kao vlasnik, postoje li hipoteke, pravo služnosti ili druga ograničenja koja bi mogla utjecati na kupoprodaju.Nakon toga slijedi sklapanje kupoprodajnog ugovora, koji mora biti ovjeren kod javnog bilježnika kako bi imao pravnu snagu. Ugovor mora sadržavati jasne podatke o nekretnini, kupoprodajnoj cijeni i uvjetima prijenosa vlasništva.Sljedeći korak je podnošenje prijedloga za upis vlasništva u zemljišne knjige. Ovaj postupak podnosi se nadležnom zemljišnoknjižnom sudu, a kupac stječe vlasništvo tek nakon što sud donese rješenje o upisu.Na što posebno pripaziti prilikom upisa?Prilikom kupnje nekretnine važno je osigurati da svi dokumenti budu pravno valjani i da ne postoje skriveni pravni tereti koji bi mogli ugroziti vlasnička prava. Posebno je važno provjeriti da prodavatelj ima uredno vlasništvo i da je nekretnina pravilno evidentirana u katastru i zemljišnim knjigama.Ako se nekretnina kupuje kreditom, banka će zahtijevati da se na nju upiše hipoteka. U tom slučaju potrebno je obratiti pažnju na uvjete i obveze koje proizlaze iz ugovora o kreditu.Također, ako nekretnina nije upisana u zemljišne knjige ili je upisana na drugu osobu, može biti potreban dodatni postupak usklađivanja podataka u katastru i zemljišnim knjigama, što može produžiti cijeli proces kupnje.Pravna pomoć kod upisa nekretnineKako biste izbjegli probleme i osigurali da vaša nekretnina bude pravilno upisana u zemljišne knjige, preporučuje se pravovremeno angažirati odvjetnika koji će provesti pravnu provjeru i osigurati zakonitost postupka.Za stručnu pravnu pomoć u vezi s kupnjom nekretnine i upisom u zemljišne knjige, obratite se Odvjetničkom uredu Domagoj Bučanac iz Velike Gorice. Njihov tim osigurava pravnu sigurnost pri kupnji nekretnina i vodi vas kroz cijeli postupak, od pregleda dokumentacije do upisa vlasništva.
Saznaj više