OCIJENI

Koliko dizajn utječe na odluku o kupnji?

Objavljeno: 3.12.2025. 9:30

Kada kupac odlučuje između dva proizvoda ili usluge, često presudi upravo ono što se na prvi pogled čini sporednim – dizajn. Vizualni identitet brenda i način na koji je proizvod predstavljen imaju moć oblikovati percepciju i usmjeriti odluke. Estetika, jasnoća i privlačnost nisu samo dodaci, nego ključni čimbenici koji u velikoj mjeri utječu na to hoće li kupac posegnuti za određenim brendom ili ga preskočiti.

Istraživanja pokazuju da se odluke o kupnji donose u svega nekoliko sekundi. U tom kratkom vremenu kupac ne analizira tehničke karakteristike ili detaljne specifikacije, već reagira na ono što vidi. Boje, oblici, tipografija i cjelokupni vizualni dojam stvaraju prvi utisak koji može biti presudan. Dizajn, dakle, ne govori samo o estetici, već šalje poruku o kvaliteti, pouzdanosti i vrijednostima brenda.

Posebno je važan dizajn ambalaže i marketinških materijala. Atraktivna i funkcionalna ambalaža ne samo da privlači pažnju na polici, nego kupcu komunicira da je riječ o proizvodu kojem se može vjerovati. Slično vrijedi i za oglase – oni koji su vizualno jasni i privlačni lakše prenose poruku i potiču akciju. U digitalnom okruženju, gdje se publika svakodnevno suočava s desecima oglasa, razlika između uspješnog i promašenog oglasa često se svodi upravo na dizajn.

No dizajn utječe i na emocionalnu razinu odluke. Ljudi žele kupovati od brendova s kojima se mogu poistovjetiti i koji im pružaju dobar osjećaj. Kada je dizajn usklađen s identitetom brenda i očekivanjima ciljne publike, on stvara osjećaj bliskosti i povjerenja. To je razlog zašto brendovi ulažu u vizualni identitet – jer znaju da emocija vodi prema kupnji.

U Design Upu ističu kako je dobro osmišljen dizajn investicija koja se vraća. On ne djeluje samo u trenutku kupnje, već gradi dugoročni odnos s kupcima. Kupac koji se jednom odluči zbog privlačnog dizajna i pozitivnog iskustva, najčešće se vraća i ponovno bira isti brend.

Koliko dizajn utječe na odluku o kupnji? Više nego što većina ljudi misli. On je tiha, ali moćna snaga koja oblikuje percepcije, potiče emocije i pretvara zainteresirane promatrače u lojalne kupce. Upravo zato dizajn nije luksuz, nego nužnost za svako poduzeće koje želi ostati konkurentno.


OCIJENI