Zaokružena priča zaokruženih poslovnih ljudi

U posljednjih dvadesetak godina, broj poslovnih ljudi koji svakodnevno komuniciraju na stranom jeziku u sklopu svojeg posla znatno je porastao. Komunikacija na stranom jeziku uključuje suradnju s dobavljačima, klijentima, partnerima i suradnicima. Bez obzira na to kojim se poslom bavili, postoji nekoliko stvari koje su preduvjet za opstanak na užurbanim i turbulentnim tržištima 21. stoljeća.

 
  • Kvalitetan životopis
Bez obzira na to jeste li tek završili fakultet i zakoračili na tržište rada, ili pak imate dugogodišnje poslovno iskustvo iza sebe, bilo kao zaposlenik ili poslodavac, potreban Vam je ažuran i kvalitetan životopis jer nikad ne znate kakva Vas prilika čeka iza ugla. Nemojte propuštati prilike samo zato što Vi mislite da nešto nije važno jer drugi uglavnom ne dijele Vaše mišljenje.
 
  • Komunikacijske vještine
Danas više nije dovoljno samo znati raditi svoj posao – poslovna komunikacija uključuje puno više toga. Poznavanje tuđe, kao i vlastite kulture, ključan je čimbenik uspješnog poslovanja. Poslovno druženje idealna je prilika i preduvjet za stvaranje novih poznanstava i sklapanje novih poslova. Nemojte biti jedna od onih osoba koje na konferencijama stoje u kutu, a prilikom poslovnih večera zure u tanjur, potiho se moleći da ih nitko ništa ne pita.
 
  • Prezentacijske vještine
Dovoljno je da se pojavimo negdje i već smo ostavili prvi dojam. Mnogi ljudi misle da su prezentacijske vještine potrebne samo osobama koje se bave prodajom proizvoda i usluga, no to je daleko od istine. Prvenstveno prezentiramo, odnosno prodajemo sebe, a tek potom proizvod, uslugu, tvrtku i ostale vrijednosti. Ako ne znate vjerodostojno predstaviti sebe, zašto bi Vam itko ukazao povjerenje i poslovao s Vama?
 
  • Poslovno dopisivanje
Poslovno dopisivanje najčešći je oblik poslovne komunikacije na stranom jeziku. Poslovno dopisivanje uključuje slanje e-pošte, dopisa, ponuda, upita i sl. Svaka poslovna korespondencija mora biti točna i pravilno napisana. Možda mislite da „našim klijentima nije bitno ako dobiju newsletter prepun gramatičkih grešaka“, no priznajte, koliko ste puta čitali nečiji e-mail, kolutali očima i pokušavali odgonetnuti što je pisac htio reći?
 
  • Pregovaračke vještine
Suprotno općem vjerovanju, pregovaračke vještine ne uključuju samo dogovaranje oko uvjeta poslovanja i pregovaranje oko cijene. Sve što radimo neka je vrsta pregovaranja. Hoćemo li dobiti povišicu? Gdje će se održati sastanak? Kako ćemo raspodijeliti zadatke i dužnosti? Sve je to određena vrsta pregovaranja. Postoje brojne strategije kako uspješno i na asertivan način ostvariti svoje ciljeve, no nažalost, „Kako ćemo? Lako ćemo!“ nije jedna od njih.

Većina ljudi smatra da je dovoljno biti izvrstan samo u jednom segmentu, a za ostalo će im se progledati kroz prste. Možda je to prije bio slučaj, no danas više nije tako. Jednako kako kupci traže „zaokruženu“ priču, tj. proizvod ili uslugu, tako i poslodavci traže „zaokružene“ zaposlenike; one koji su izvrsni u svim područjima, iz jednostavnog razloga što ima puno onih koji su izvrsni samo u jednom. Nemojte zaboraviti da se razvijamo čitav život, a ne samo dok smo na fakultetu ili u školi. Tek kad zatvorimo ta vrata, počinje pravo učenje.