Višestruke dobrobiti omega-3 za očuvanje zdravlja

Objavljeno: 3.10.2018. 11:19

Ljudski organizam ne može sintetizirati omega-3 masne kiseline te ih stoga moramo unositi u organizam putem hrane ili dodataka prehrani. Zbog toga ih zovemo esencijalnim masnim kiselinama.

Najbolja opcija za unos u organizam ovog važnog nutrijenta u optimalnim količinama je konzumacija masne ribe dvaput tjedno. Ukoliko ne konzumirate proizvode životinjskog porijekla, nešto je teže osigurati optimalan unos svakodnevnom konzumacijom biljnih namirnica bogatih omega-3 masnim kiselinama, budući da se vrlo mali postotak alfa linolenske kiseline iz biljnih izvora može unutar organizma konvertirati u tijelu najviše potreban oblik omega-3, kakav je prisutan uglavnom u namirnicama životinjskog porijekla. Zbog toga je naše tijelo moguće opskrbiti ovom važnom esencijalnom kiselinom putem dodataka prehrani, bilo u obliku formula dobivenih iz namirnica životinjskog ili biljnog porijekla.



Omega-3 masne kiseline dijelimo na dvije grupe:

1. Alfa linolensku kiselinu (ALA) čiji su glavni izvor namirnice biljnog porijekla: orasi, zeleno lisnato povrće, lanene sjemenke, chia sjemenke, ulje uljane repice. Kako su ljudskom organizmu primarno potrebne EPA i DHA masne kiseline, u slučaju da ih ne unosimo kroz namirnice životinjskog porijekla, tijelo će ih sintetizirati iz ALA, ali u vrlo malom postotku (samo 1 % do 6 % od ukupno unesenih ALA). Zbog toga se vegetarijancima i veganima preporučuje suplementacija. 

2.  EPA (eikozapentaenska kiselina) i DHA (dokozaheksanska kiselina) čiji su izvor uglavnom namirnice životinjskog porijekla poput masne ribe, ribljeg ulja i ulja račića (ali su obilno prisutne i u uljima nekih algi). Ove dvije vrste omega-3 masnih kiselina naše tijelo je sposobno iskoristiti u postojećem obliku i treba ih u velikim količinama te ih je stoga nužno konzumirati s ciljem iskorištavanja svih dobrobiti koje omega-3 masne kiseline pružaju.

Neke od znanstveno dokazanih dobrobiti omega-3 masnih kiselina:

1. Koristi za zdravlje mozga – prevencija ili ublažavanje simptoma depresije i anksioznosti; protiv demencije i Alzheimerove bolesti; za razvoj mozga i kognitivnih funkcija fetusa, dojenčadi i djece rane životne dobi; za ublažavanje simptoma ADHD kod djece; za ublažavanje simptoma mentalnih poremećaja poput šizofrenije i bipolarnog poremećaja.

2. Koristi za zdravlje očiju – smanjenje rizika za pojavu makularne degeneracije, jednog od vodećih svjetskih uzroka trajnog oštećenja oka i sljepoće.

3. Koristi za zdravlje srca – smanjenje ukupne razine triglicerida u krvi, smanjenje krvnog tlaka, pojave ugrušaka u krvi i stvaranja plaka u žilama te povišenje količine HDL (dobrog) kolesterola

4. Koristi protiv kronične upale – smanjenje proizvodnje tvari koje nastaju kao rezultat kroničnih upalnih procesa čime ublažavaju samu upalu.

5. Koristi za zdravlje zglobova i kostiju –  prevencija osteoporoze te ublažavanje njenih simptoma dokazanom sposobnošću povećavanja količine kalcija u kostima. Smanjenje boli kod artritisa.



Ukoliko svoju prehranu želite obogatiti omega-3 masnim kiselinama, putem namirnica ili kvalitetnih dodataka prehrani, s povjerenjem se možete obratiti stručnom timu trgovine s dodacima prehrani i eko hranom Planet Zdravlja. Individualiziranim i profesionalnim pristupom vrsni stručnjaci iz područja molekularne biotehnologije i nutricionizma pomoći će vam u odabiru najboljih proizvoda za vaše specifične potrebe, a pritom ćete dobiti kvalitetne savjete i odgovore na sva vaša pitanja iz područja nutricionizma, dijetoterapije te nutritivne i ortomolekularne medicine. Ako se odlučite, u trgovini Planet Zdravlja možete dobiti cjelovitu analizu vaših nutritivnih potreba kao i plan prehrane prilagođen individualnim potrebama.