Kako pravilno zamijeniti gumu?

Objavljeno: 20.11.2017. 12:21

Promjena gume odnosno zamjena radnja koja se ne uči u autoškoli. Mnogi vozači, bile žene ili muškarci, ne znaju promjeniti gumu. Ali što napraviti ako Vam guma pukne na putu gdje Vam je prvi vulkanizer tek nakon 100 kilometara i primorani ste promjeniti gumu. Sjesti i plakati ili se potruditi sami promjeniti grumu.

Kroz kratki vodič za gume vjerujemo da ćemo Vam, ako se igrom slučaja nađete u situaciji kad ste primorani sami promjeniti gumu, pomoći da to i uspijete. Prilikom promjene gume potrebno je obratiti pozornost na nekoliko stvari:

  1. Probušenu ili staru gumu mjenjamo novom, odnosno zamjenskom. Svaki autu ima spremište za zamjensku gumu. Uz zamjensku gumu nalazi se i sav potreban alat neophodan za zamjenu. Naravno važno je da se barem jednom godišnje provjeri rezervna guma kako ne bi pao tlak iste pa je onda u slučaju kada Vam najviše treba, ona neupotrebljiva.
  2. Nakon što ste stali na odmaralište ili uvučeni dio ceste potrebno je ugasiti auto te podići ručnu kočnicu. Nakon što ste izašli iz auta stanite pored gume koju je potrebno promjeniti. Skinute naplatak ili u ćargonu ratkapu i pogledajte kakvu maticu ima felga. Ako imate samo ratkapu potrebno je istu od kotača odvojiti odvijačem ili prstima, ako vam je tako lakše. Imate li na vašem autu aluminijske felge zasigurno među alatom imate i zaštitnu maticu koja ima svoj poseban ključ.
  3. Za zamjenu guma potreban Vam je dizalica, odvijač i rezervna guma.
  4. Nakon skidanja ratkape ili felge potrebno je otpustiti vijak. Za vijak Vam je važan ključ. Vijek uvijek otpuštate u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Prvo otpuštate jedan vijak, a nakon toga onaj preko puta njega.
  5. Sljedeći korak je namještanje dizalice. Dizalica se pričvršćuje na prag automobila u blizini kotača na kojem mijenjate gumu i podignete automobil. Većinom ispod pragova imate točno određeno mjesto gdje se natekne dizalica.
  6. Nakon toga dižete autobič. Podignete ga od poda nekoliko centimetara kako bi mogli što bolje namjestiti rezervni kotač. Nakon što ste uzeli ključ koji služi ta odvijanje matica te uklonite matice kako bi mogli izvući cijeli kotač.
  7. Skinite kotač i počinje proces stavljanja rezervne gume. Rezervni kotač stavite na mjesto probušenog i lagano zategnice matice prstima. Tek kad spustite automobil na tlo uzmite ključ i zategnite matice ili vijke čvršće.
  8. Kada ste zategnuli rezervnu gumu ostaje vam samo da staru gumu spremite u prtljažni prostor i pospremite alat. Naravno navedenu rezervnu gumu zamjenite što je prije moguće.


Vozite li Citroen vozilo , a ne znate gdje bi zamijenili navedenu gumu svakako se obratite Auto servisu citroen. Kako bi osigurali vašu udobnost, bezbrižnost i novi osjećaj u vožnji , Citroën se obvezao podržavati i štititi vas, osigurati vam mobilnost i olakšati održavanje vašeg vozila kako bi se osigurala njegova dugovječnost.