OCIJENI

PRODAJA - 3 psihološka trika za povećanje prodaje

Objavljeno: 27.11.2017. 11:39


Jedan od važnih aspekata dobrog marketinga je i razumijevanje psihologije. Ne zvuči suludo jer psihologija proučava ljudsko ponašanje, a cilj marketinga je naučiti kako se usmjeriti prema ciljanoj publici i “uvjeriti” ih da su vaši proizvodi i usluge ono što trebaju. Svaka marketinška strategija koju koristimo bazirana je na psihologiji, a iza svake strategije krije se jednostavan cilj - povećanje prodaje i broja vjernih kupaca. Iskušajte neke od marketinških trikova utemeljenih na psihologiji kojima možete povećati prodaju.


1. Halo - Efekt

Zamislite omiljenog glumca, pjevačicu ili sportaša. Mislite li da je ta osoba u stvarnom životu dobra osoba? Da, mislite. Ljudi povezuju ono što znaju o osobi s onim što ne znaju o osobi, a da je to dvoje u skladu. Dakle mišljenje o jednom segmentu nečije osobnosti djeluje na cjelokupni dojam te osobe i obrnuto. “Halo” u Halo efektu dolazi od engleske riječi koja znači aureola (kada vidimo aureolu to je automatski povezujemo s dobrom osobom), a kakve to veze ima s marketingom?

Primjerice, korisnik je jednom od Vas kupio neki proizvod ili uslugu. U međuvremenu vi ste izbacili na tržište novi proizvod ili se specijalizirali za neku novu uslugu - taj korisnik će opet doći k Vama i neće tražiti druge tvrtke - naravno utemeljeno na prvom iskustvu.
Halo - efekt je esencijalan za stvaranje vjerovanja i lojalnosti u neki brend. To ne znači samo plasiranje savršenih proizvoda - svodi se na cjelokupan dojam koji Vaš brend ostavlja na korisnika. Dobar dojam možete ostaviti i ako kreirate dobar sadržaj za vaš blog koji će korisniku biti od pomoći jer posljedično će dovesti do prodaje.

Zapamtite: Nikada nećete dobiti drugu priliku ostaviti prvi dojam!

2. Teorija reciprociteta

Svaka osoba ima potrebu za vraćanjem usluge što je srž ove teorije. Primjerice ako zamolite prijatelja da vas nekamo odveze imat ćete potrebu odužiti se. Možda ćete platiti benzin, a možda ćete kupiti čokoladu u znak zahvalnosti. Za Vaše poslovanje to znači da će kupci kojima nešto date imati potrebu odužiti vam se kupnjom vaših usluga ili proizvoda.

Što ponuditi kupcima?
 
  • Ponudite besplatan download eKnjiga, videa, raznih uputstava ili drugih materijala za koje smatrate da će vašim kupcima olakšati život.
  • Besplatna opcija isprobavanja raznih softwarea ili online edukacija jedna je od opcija. Lakše ćete privući kupce ako im “posudite”  uslugu u koju planira investirati na period od tjedan dana ili više.
  • Napravite video u kojem objašnjavate i savjetujete. Na ovaj način podijelili  ste jedan dio svog znanja, a ako ga zanimljivo prezentirate netko će se vratiti po još.
  • Ekskluzivne pogodnosti su odlične za učiniti ljude da se osjećaju posebnima. Specijalne ponude korisnicima koji će vas lajkati na Facebooku ili se pretplatiti na vaš newsletter dokazano pale.

3. FOMO Teorija

Fear of Missing Out - FOMO bismo preveli kao “strah od propuštanja.”

Kada na rasprodaji vidite neki artikl koji vam se jako sviđa, a već ste premašili budžet sigurno se pitate kada će opet biti na rasprodaji i hoće li. Dakle, pomalo se grizete što ćete propustiti kupiti taj artikl i ipak se odlučujete za kupovinu jer takva prilika se sigurno neće ponoviti. Upravo ovakav stav možete iskoristiti i u marketingu.
 
  • Ograničite vrijeme kupnje - ponudite popuste na određene dane i naglasiti kako je Ponuda limitirana.
  • “Do isteka zaliha” je trik koji i dalje funkcionira. Ujedno je i odličan način za prodaju proizvoda koji dugo stoje na skladištu.
  • Limitiranje broja artikala s kombinacijom akcije, primjerice prvih 100 kupaca dobiva poklon bon u vrijednosti 100 kn.

Tek kada shvatite ljudsko ponašanje, marketing će uroditi plodom. Mudro implementirajte prethodne tehnike u marketinšku strategiju i povećajte broj vjernih kupaca i korisnika.

Kliknite ovdje i odmah dogovorite besplatno savjetovanje s MojKvart specijalistom za marketing

OCIJENI