OCIJENI

NATIVE ili prirodno oglašavanje

Kako profitirati uz native (prirodno) oglašavanje

I dok klasično oglašavanje polako odlazi u zaborav, na scenu nastupa native, odnosno prirodno oglašavanje.
Native oglašavanje pozitivno je prihvaćeno od oglašivača, medija i korisnika jer oglas ne “napada”, već informira i zabavlja čitatelje te ga potiče na aktivnost i zadržavanje na portalu ili web stranici. U zadnjih par godina native oglašavanje postao je vrlo popularan način oglašavanja jer daje uspješne i željene rezultate.

Riječ je o tipu oglašavanja koji se razvio kao vapaj u pomoć oglašivača, odnosno traženja učinkovitog načina oglašavanja koji uspješno dopire do klijenata te kao i dio unapređenja medija i načina komuniciranja. Native oglašavanje je plaćeni oglas koji je na kreativan način integriran u sadržaj od interesa čitatelja, odnosno prirodno je integriran u medij koji korisnik koristi.

Riječ je o člancima, fotografijama, videoklipovima ili postovima, koji se na prirodan način stapaju s medijem koji korisnici koriste te na taj način privlače njihovu pažnju te potiču na komentiranje i dijeljenje sadržaja. Drugim riječima, osim što će korisnici pročitati tekst sa zanimljivim informacijama, vizualno privlačnim dizajnom i ostalim medijskim sadržajem, oni će taj tekst podijeliti na društvenim mrežama.

Native oglašavanje dijeli se na zatvoreni i otvoreni tip oglašavanja. Zatvoreni tip native oglašavanja klasičan je oblik u kojem se sadržaj nalazi i isključivo predstavlja na određenoj platformi. Dok se otvoreni tip odnosi na distribuiranje istog sadržaja i na različite portale i web stranice.

Prednosti

  • Oblikovanje kontekstualnog sadržaja i poruka koje su zanimljive korisniku te ih on konzumira i dijeli.
  • Uspostavlja komunikaciju između oglašivača i korisnika.
  • Svojim načinom prikaza prikriva agresivnost, nametljivost i uočljivost, što su glavna svojstva klasičnog oglašavanja.
  • Povećava efikasnost i produktivnost oglašivača, a korisnicima pruža odgovore i rješenja na njihova pitanja i probleme.
  • Prikupljanje podataka koje omogućuje brendovima kontinuirano praćenje i analize inputa o ponašanju potrošača.

Najbolji primjeri
  • U sadržaju oglašivač se spominje samo jednom, odnosno ne inzistira na potpunoj samopromociji. Važno je kako se prezentira njegov tekst.
  • Naglasak je na prezentaciji sadržaja, koji je napravljen u skladu s platformom na kojoj se objavljuje. Oglašivač se spominje samo u potpisu/linku na stranicu.

Prema svjetskim istraživanjima utvrđeno je kako potrošači obraćaju pažnju na oglase koji su slični sadržaju koji svakodnevno konzumiraju. Naime, atraktivni vizualni i multimedijski sadržaji spontano privlače našu pažnju te ju zadržavaju neko vrijeme, koje je dovoljno da oglas bude konzumiran u cijelosti.

Stoga, native oglašavanje mora biti precizno i relevantno isplanirano, što zahtijeva individualan pristup svakom oglasu kao u platformi na kojoj se nalazi. Oglas, odnosno sadržaj mora novinarski obraditi važnu temu te o njoj podići svijest u društvu ili otkriti neke zanimljive i društveno potrebne činjenice.

Kliknite ovdje i odmah dogovorite besplatno savjetovanje s MojKvart specijalistom za marketing 

OCIJENI